از نقشه تصاحب پرسپولیس تا پنهان‌کاری جدید ام‌.تی.ان

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمپانی چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل به شدت به‌دنبال تصاحب باشگاه فوتبال پرطرفدار پرسپولیس است.

موبنا – البته مسئولان این اپراتور چند ملیتی به‌خوبی می‌دانند دست گذاشتن بر روی تیم ایرانی پرسپولیس چقدر حساسیت برانگیز خواهد بود؛ به‌همین علت نیز بسیار زیرکانه می‌کوشند جنبه خارج‌یشان،(ام.تی.ان) را از نظرها چه در رسانه‌ها و چه تبلیغاتی که انجام می‌دهند، در حد امکان پنهان کنند. اگر دقت کرده باشید، اخیرا این کمپانی چند ملیتی واژه «ام.تی.ان» که مربوط به سهامدار ۴۹ درصدی اپراتور دوم است را از تبلیغات روی لباس فوتبالیست‌ها حذف کرده است! این درحالی است که کمپانی مادر این شرکت چند ملیتی به‌خوبی می‌داند برای تداوم برندینگ در بازارهای جهانی باید از هر فرصتی برای معرفی شرکتش بهره‌مند شود، اما این بار منافع پشت پرده این اپراتور چند ملیتی باعث شده تا حتی قید برندینگ را در مهمترین و پربیننده‌ترین رخداد ورزشی آسیا بزنند تا شاید در خواب سنگین مسئولان ایرانی، باز هم به هدف مهمتری دست یابند؛ اما این هدف چیست؟ جزییات این ماجرا می‌توانید از شماره آذر ماه مجله تلفن‌همراه بخوانید.

** رئیس‌جمهوری آمریکا که ماه‌هاست در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار دارد، حاضر نیست از گوشی قدیمی تلفن‌همراهش دست بکشد؛ این در حالی است که اغلب سازمان‌های جاسوسی جهان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره روحیات، تمایلات و مکالمات خصوصی دونالد ترامپ هستند. براساس گزارش نیویور کتایمز، حالا مشخص شده که دو کشور چین و روسیه به این گوشی دسترسی یافته و مکالمات ترامپ را شنود کرده‌اند. این گزارش که براساس گفته‌های یک عضو سابق دولت ترامپ تهیه شده می‌گوید که همکاران ترامپ تاکنون بارها به او هشدار داده‌اند که این گوشی امن نیست و شنود می‌شود، اما ترامپ حاضر نیست از گوشی قدیمی خود دل بکند! همه چیز درباره جاسوسی از گوشی دو رئیس‌جمهور از دو کشور جهان را می‌توانید در بخش گزارش‌های این شماره از مجله تلفن‌همراه بخوانید.

** | احتمالا شما هم در ماه‌های اخیر از بسیاری از افراد شنیده‌اید که در مورد سیمکارت الکترونیکی یا eSIM صحبت می‌کنند. eSIM یک تکنولوژی نسبتا جدید است که احتمالا در آینده بیشتر در مورد آن خواهیم شنید؛ ولی eSIM چیست و چه تفاوتی با سیمکارت‌های استانداردی دارد که ما در حال حاضر استفاده می‌کنیم؟ همه چیز درباره نسل جدید سیمکارت‌های تلفن‌همراه را در بخش آموزش این شماره مطالعه کنید.

** یک مقام ارشد اقتصادی ایران در نشستی که در ماه می ۲۰۱۸ در شهر مسکو برگزار شد، اعلام کرد ایران و روسیه می‌توانند به‌جای دلار آمریکا، از ارز رمزنگاری شده استفاده کنند. ارز دیجیتال، قابلیت این را دارد که جایگزین سیستم پرداخت بین‌بانکی سوئیفت نیز باشد. نظر کارشناسان سیاسی در مورد تحریم‌ها متفاوت است. به‌کارگیری تکنولوژی ارزهای رمزنگاری شده، یکی از راهکارهایی است که دولت‌های مختلف در برابر تحریم‌ها به کار می‌گیرند. دولت‌هایی که توسط ایالات‌متحده تحریم می‌شوند، به دنبال روش‌هایی هستند که این محدودیت‌ها را دور بزنند. یکی از راهکارهای متداول، به‌کارگیری افراد و شرکت‌های پیشرو است. این قبیل از افراد و شرکت‌ها، امکان تجارت، سرمایه‌گذاری مطمئن و انتقال منابع مالی در سراسر جهان را برای دولت‌ها فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز تلاش می‌کند تا نقشه‌های فریبنده را کشف کند و شرکت‌هایی را که به دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند را جریمه کند. جزییات بیشتر را در مطلب «آیا ریال دیجیتال می‌تواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند؟» بخوانید.

** در بخش حوادث این شماره، هم مهم‌ترین اخبار و رویدادهای حوادثی یک ماه اخیر را که در فضای مجازی کشور اتفاق افتاده را می‌توانید بخوانید.

** ماهنامه تلفن‌همراه را می‌توانید از دکه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور تهیه نمایید. همچنین درصورتی‌که تمایل دارید مشترک دیجیتال مجله تلفن‌‌همراه شوید عدد ۵۰۰ را به شماره ۳۰۷۰۷۵۷ ارسال نمایید.

از نقشه تصاحب پرسپولیس تا پنهان‌کاری جدید ام‌.تی.ان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا