آلودگی هوا معلولیت ذهنی را افزایش می‌دهد

پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدیدی دریافتند امکان ابتلا به معلولیت ذهنی در کودکانی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، بیشتر است.

موبنا – پژوهش جدیدی نشان می‌دهد کودکان انگلیسی دارای معلولیت ذهنی، بیش از همسالان خود، در نواحی دارای آلودگی هوا ساکن بوده‌اند.

یافته‌های این پژوهش، از تحلیل داده‌های مربوط به بیش از ۱۸ هزار کودک انگلیسی به دست آمد که در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ به دنیا آمده بودند.

این بررسی نشان داد کودکان مبتلا به معلولیت‌های ذهنی که در این سال‌ها متولد شده‌اند، ۳۳ درصد بیشتر در مناطق آلوده به ذرات دیزلی، ۳۰ درصد بیشتر در مناطق آلوده به اکسید نیتروژن، ۳۰ درصد بیشتر در مناطق آلوده به مونوکسید کربن و ۱۷ درصد بیشتر در نواحی گوگرد دی‌اکسید زندگی کرده‌اند.

به گفته پژوهشگران، معلولیت ذهنی در میان کودکان ساکن در مناطقی که از نظر اقتصادی محروم هستند و سطوح بالاتری از آلودگی هوا دارند، بیشتر است. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می‌تواند مانع رشد شناختی شود و خطر ابتلا به معلولیت ذهنی را افزایش دهد.

آلودگی هوا معلولیت ذهنی را افزایش می‌دهد

دکتر “اریک امرسون”(Eric Emerson)، استاد “دانشگاه سیدنی”(USYD) استرالیا گفت: افراد مبتلا به معلولیت ذهنی، از سلامت کمتری برخوردار هستند و زودتر از موعد از دنیا می‌روند. این پژوهش، به درک ما در مورد این موضوع کمک می‌کند و آنچه باید در این باره بدانیم در اختیارمان می‌گذارد.

این پژوهش، در مجله “Journal of Intellectual Disability Research” به چاپ رسید.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا