گوگل اسکیت واقعیت مجازی می سازد

گوگل یک اختراع واقعیت مجازی را در قالب یک اسکیت به ثبت رسانده که به افراد امکان می دهد در فضای مجازی گام بردارند، بدون آنکه نگران برخورد با موانع محیطی باشند.

موبنا – اگر چه هدست های واقعیت مجازی تجربه ای بی نظیر را برای کاربران به ارمغان می آورند، اما برای راه رفتن در این فضا هنوز گزینه های محدودی وجود دارد که یک ابتکار عمل جدید این وضعیت را تغییر خواهد داد.
در حال حاضر اکثر افرادی که از هدست های واقعیت مجازی استفاده می کنند مجبورند سرجای خود ثابت بایستند یا تنها چند گام به عقب و جلو بردارند و از مناظر ۳۶۰ درجه محیط اطراف خود لذت ببرند. اما گوگل پیشنهاد بهتری در این زمینه دارد.
این شرکت یک اختراع واقعیت مجازی را در قالب یک اسکیت به ثبت رسانده که به افراد امکان می دهد در فضای مجازی گام بردارند، بدون آنکه نگران برخورد با موانع محیطی باشند.
این فناوری مجهز به چرخ های دارای موتور است که محوطه ای امن را در اطراف محل حضور فرد مشخص می کند و کاربر می تواند بدون آن که نگران برخورد با چیزی باشد با بررسی دقیق مسیر حرکتی، از حرکت و جابجایی در فضای واقعیت مجازی لذت ببرد.
با استفاده از این اسکیت حرکات مستقیم و مارپیچ هر دو ممکن است و می توان انتظار داشت با بهره گیری از آن تولید بازی ها و محیط های ماجراجویانه و هیجان انگیزتر واقعیت مجازی امکان پذیر باشد.
هنوز مشخص نیست آیا گوگل قصد دارد در آینده ای نزدیک این اختراع ثبت شده خود را در قالب یک اسکیت واقعیت مجازی واقعی به تولید برساند یا خیر و هزینه استفاده از آن به چه میزان خواهد بود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا