آیفون بایگانی اسناد پزشکی سربازان امریکایی می شود

اپل در حال مذاکره با وزارت امور کهنه سربازان آمریکا است تا آنان بتوانند از طریق گوشی های آیفون خود به سوابق پزشکی الکترونیک خویش دسترسی داشته باشند.

موبنا – اپل پیش از این با طراحی اپلیکیشنی به نام Health به بیماران بیمارستان های طرف قرارداد با خود امکان داده بود تا از طریق گوشی آیفون به پرونده های پزشکی خویش دسترسی یابند.
اما این شرکت قصد دارد خدمات یادشده را یک گام به پیش ببرد و ابزار نرم افزاری خاصی برای کهنه سربازان آمریکایی طراحی کند تا این افراد که تعدادشان بالغ بر ۹ میلیون نفر است بتوانند به طور کامل سوابق پزشکی خود را به آیفون منتقل کنند.
مقامات عالی رتبه دولت ترامپ نیز حامی این طرح هستند و دو طرف در تلاش برای رسیدن به توافق در این زمینه هستند. اپل اولین بار همزمان با عرضه سیستم عامل iOS ۱۱.۳ ارائه خدمات پزشکی را آغاز کرد. بیش از ۱۰۰ بیمارستان و مرکز پزشکی از این خدمات برای تسهیل دسترسی افراد به سوابق پزشکی شان استفاده می کنند.
اطلاعات قابل دسترس از این طریق در چند دسته آلرژی ها، علائم حیاتی، شرایط جسمی، ایمن سازی ها، داروها، سوابق آزمایشگاهی و رویه های اعمال شده طبقه بندی می شوند. اپل اطلاعات منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا