تمام سامانه های نرم افزاری بانک رفاه تولید داخل است

عضو هیات مدیره بانک رفاه گفت: بانک رفاه در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی داشته است، به نحوی که سامانه های نرم افزاری اصلی بانک کاملاً تولید داخل است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، فرشید فرخ نژاد جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل بانک با اعلام این مطلب افزود: سامانه های سخت افزاری و مخابراتی بانک رفاه نیز علی رغم استفاده ناگزیر از تجهیزات غیر بومی، پشتیبانی و راهبری آن کاملاً متکی بر نیروهای داخلی بوده و هیچ گونه وابستگی مستقیمی به دانش فنی و نیروهای غیر بومی وجود ندارد.
وی با توجه به موقعیت متمایز کشور ما که همواره در معرض تهدیدات دشمنان و تحریم های ناعادلانه قرار دارد، توجه به این مهم را بسیار حائز اهمیت دانست.
فرخ نژاد درخصوص فرصت ها و تهدیدهای توسعه رمز ارزها برای صنعت بانکداری ایران به ویژه در دوران تحریم با بیان اینکه راه اندازی رمز ارزها می تواند نوید بخش تغییرات مثبتی در نظام پولی و اقتصادی کشورها تلقی شود، خاطر نشان ساخت: هنوز راه درازی تا رسیدن به اهداف اصلی خود در پیش دارد. در هر صورت مزایا و کاربردهای این پدیده بر کسی پوشیده نیست و فراگیر شدن کاربرد آنها می تواند تاثیرات قابل توجهی بر بازار پولی و مالی کشور بگذارد.
عضو هیات مدیره بانک رفاه در مورد سامانه هایی که بانک رفاه راه اندازی کرده است، گفت: در حال حاضر بانک رفاه چه از منظر تولید و راهبری سامانه های نرم افزاری خود و چه پشتیبانی و راهبری زیر ساخت های سخت افزاری، مخابراتی و امنیتی به طور کامل متکی به توان فنی بومی و داخلی کشور بوده و هیچ گونه قرارداد و یا وابستگی مستقیمی به شرکت های خارجی ندارد.
وی درخصوص حمایت و حضور بانک در استارتاپ های حوزه سایبری و بانکی اعلام کرد: بانک رفاه علاوه بر حضور و حمایت همه جانبه این حوزه با دانشگاه صنعتی شریف نیز طی یک تفاهم نامه همکاری هایی را آغاز کرده که منجر به ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری بانک رفاه شده است، همچنین بانک رفاه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان با رویکرد خلاقانه، تاکنون حامی همایش های بسیاری در این زمینه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا