انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف و ضرورت هوشیاری رای دهندگان

نظام تولید، توزیع و خدمات کشور در آستانه انتخاباتی سرنوشت ساز قرار دارد. هیات رئیسه اتاق های اصناف سراسر کشور مشخص شده اند و همگی منتظر انتخاب چهره و یا چهره های جدید هیات رئیسه جدید اتاق اصناف ایران برای دوره هفتم هستند.

موبنا – جدا از تب و تاب داغ انتخابات اتاق اصناف ایران و گروه بندی‌ها در تهران و شهرستان ها که از ماه ها پیش آغاز شده است؛ مطالبات میلیون ها فعال صنفی است که در سال های نه چندان دور آن طور که باید پیگیری نشده است. موضوعی که مسئولان اتاق های اصناف شهرستان ها را بر آن داشته است تا موافق تغییر در ترکیب هیات رئیسه اتاق باشند. اختلافات بین اعضای هیات رئیسه در اتاق های تهران و ایران بالا گرفته است و مشخص نیست برخی نامزدهای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران؛ عطش نشستن بر مسند قدرت دارند یا دغدغه خدمت خالصانه به صاحبان واحد صنفی که زیربار رکود و دیگر بحران های حوزه بازرگانی داخلی کمر خم کرده اند!
در این هنگام که یادداشت فوق به رشته تحریر در می آید، چند روزی تا موعد انتخابات اتاق اصناف ایران باقی نمانده است و هنوز اکثر کاندیداهای هیات رئیسه اتاق ایران برنامه مدون که بی شک محوریت آن باید بهبود فضای کسب و کار باشد، ارایه نکرده اند. هر چند نبود نقشه راه مشخص در حوزه اصناف پاشنه آشیل بزرگترین تشکل صنفی کشور به شمار می رود؛ اما ذکر چند محور کلیدی که به احیا بخش اصناف کشور کمک خواهد کرد خالی از لطف نیست. مطالباتی که در روز سخنرانی نامزدهای هیات رئیسه در روز انتخابات بهتر است مورد توجه رای دهندگان باشد.
هر چند در دوره ششم با تلاش های هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، جایگاه اصناف در مقایسه با دهه های قبل ارتقاء یافته است، اما با این وجود اصناف هنوز مطالباتی دارند که لازم است اعضای هیات رئیسه اتاق در دوره هفتم پیگیر تحقق این مطالبات باشند.
وجود نداشتن شبکه های مناسب توزیع ، تخصیص نیافتن تسهیلات و معافیت های صنایع کوچک و متوسط برای صنوف تولیدی، تعیین نشدن راهکار برای حمایت از صنوف در مقابل کالای قاچاق، محدودیت های موجود در مسایل بیمه و مالیات صنوف، اصلاح نشدن ساز و کارهای تأمین منابع مالی و بودجه اتحادیه های صنفی به ویژه در بخش بازرسی، اصلاح قانون نظام صنفی و ضرورت تدوین برنامه حمایت از صنوف تولیدی به منظور جبران خسارت ناشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از جمله موارد مهم و نیاز امروز اصناف کشور است. با این اوصاف حدود سه میلیون واحد صنفی که مزیت اشتغال زایی بدون هزینه برای دولت دارند، امیدوارند که با اصلاح برخی قوانین و مقررات، نقش آفرینی اصناف در رونق اقتصاد کشور را بیش از پیش شاهد باشند. انتخاب افراد اصلح برای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ضرورتی انکار ناپذیر است که امیدواریم رای دهندگان در انتخاب اعضای این تشکل اثرگذار در اقتصاد کشور هوشیار باشند.

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا