درمان سریع و ایمن زخم با لیزر هوشمند

پزشکان می گویند به روشی سریع و ایمن برای درمان زخم های پوست و حتی زخم های عمیق با استفاده از تاباندن هوشمند اشعه لیزر دست یافته اند.

موبنا – پزشکان می گویند به روشی سریع و ایمن برای درمان زخم های پوست و حتی زخم های عمیق با استفاده از تاباندن هوشمند اشعه لیزر دست یافته اند.
محققان دانشگاه آریزونا می گویند از این روش با موفقیت برای درمان زخم های بدن حیوانات استفاده شده و می توان امیدوار بود در آینده از آن برای درمان زخم های بدن انسان نیز بهره گرفته شود.
بدین منظور از ترکیبات نانو بر روی پوست بدن هم استفاده می شود که در برابر هر گونه نفوذ عفونت مقاوم است و نسبت به چسب زخم های سنتی مشابه هم قدرتمندتر و سریع تر عمل می کند.
مواد نانو چسب زخم یادشده از ذرات رشته ای طلایی است که همراه با نوعی ویژه از ابریشم خالص در هم تنیده می شوند و وقتی لیزر بر روی این ترکیب تابانده می شود گرمای حاصل شده باعث چسبیده شدن این ماده به پوست و بسته شدن هرگونه راه نفوذ عفونت به داخل آن به شیوه ای ۷ برابر قدرتمندتر از چسب زخم های سنتی می گردد. لیزر مورد استفاده در این روند هم با دقت انتخاب شده تا تابانده شدن آن آسیبی به بافت پوست دست وارد نکند.
واکنش بافت های بدن به این ترکیب هم مناسب بوده و در آینده با ارتقای آن می توان از این روش بستن زخم برای انتقال دارو به بافت های آسیب دیده نیز استفاده کرد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا