اعزام جهانگرد به فضا توسط ناسا عملیاتی می شود

بعد از آغاز برخی سفرهای فضایی توسط شرکت های خصوصی، امیدواری به اعزام گسترده جهانگرد به فضا جدی تر شده و ناسا نیز پشتیبانی عملیاتی از این ایده را آغاز کرده است.

موبنا – بعد از آغاز برخی سفرهای فضایی توسط شرکت های خصوصی، امیدواری به اعزام گسترده جهانگرد به فضا جدی تر شده و ناسا نیز پشتیبانی عملیاتی از این ایده را آغاز کرده است.

 ناسا طرحی را در دست بررسی دارد که بر مبنای آن جهانگردان با پرداخت هزینه ای قابل توجه می توانند از طریق فضاپیماهای مختلف به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شوند.

اعزام جهانگرد به فضا توسط ناسا عملیاتی می شود

البته این تنها ناسا نیست که بر روی چنین طرحی کار می کند و روسیه نیز مدتی است به دنبال اجرای برنامه های مشابهی است. قرار است شورای مشورتی ناسا این طرح را بررسی کند، ولی با توجه به حمایت برخی کمیته های فرعی این شورا از طرح مذکور بعید به نظر می رسد مخالفتی جدی با آن به عمل آید.

البته این یکی از طرح های ناسا برای خصوصی سازی فضا و سفرهای فضایی است که نشان می دهد در آینده باید شاهد حضور گسترده تر انسان ها در خارج از جو کره زمین باشیم. این احتمال هم وجود دارد که بتوان از این جهانگردان خارجی برای کمک به اجرای برخی فعالیت ها و آزمایش ها در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کرد. ناسا برای جذب جهانگردان فضایی باید با شرکت های خصوصی فضایی مانند بلو اوریجین و ویرجین آتلانتیک هم رقابت کند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا