طبیعت زیبای هند

کسانی که به دنبال تفریگاه های شیک، دروازه های یوگا و آسودگی در چشمه های معدنی هستند سواحل «مندرم»، «مرجیم» و «آشوم» در بین هندیان ثروتمند و غربی های همانند شیک و به روز است.

  • سواحل گوا

مدت هاست که در هند یکی از جاهایی است که کسانی که تعطیلات کنار دریا میخواهند باید به آنجا سربزنند، خط ساحلی غربی زیبای “گوا” مشرف به دریای عرب، به تازگی توسط گردشگران خارجی کشف شده است. خط ساحلی گوا با مسافتی بیش از ۶۰ مایل جایگاه تعدادی از سواحل دوست داشتنی دنیاست، هرکدام جذابیت خاص خود را دارد. برای کسانی که به دنبال آرامش و سکوت هستند ساحل مجزای «آگوندا» انتخاب خوبی است، در حالی که تاکنون ساحل « کالانگوت» بیشتر بازرگانی و شلوغ بوده است. کسانی که به دنبال تفریگاه های شیک، دروازه های یوگا و آسودگی در چشمه های معدنی هستند سواحل «مندرم»، «مرجیم» و «آشوم» در بین هندیان ثروتمند و غربی های همانند شیک و به روز است. «پالالیوم» نیز گزینه محبوب دیگری است که در یک مکان زیبا قرار دارد.

زمانی که در تور هند  گوا هستید حتما از منطقه محافظت شده حیات وحش «بهاقوان مهاویر» دیدن کنید، قلمرو جنگل های انبوه و بسیاری از جانوران شامل گوزن، میمون، فیل، پلنگ، ببر، یوزپلنگ سیاه- همچنین شاه کبرای مشهور هندوستان – و ۲۰۰ گونه از پرندگان است. جزیره «دیوار» که با قایق از «گوا»ی قدیم راه دارد نیز ارزش دیدن دارد. مکان های دیدنی آن شامل «پیداده» که یک روستای «گوا»یی است و دربرگیرنده کلیسای «Our Lady of Compassion» با گچ کاری، تزیینات عجیب گچی، دگرگونی هایش و چشم انداز شگفت انگیز از روستاهای اطراف است.

  • پارک ملی « Periyar» و منطقه محافظت شده حیات وحش، مادوری

یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار جنوب هندوستان است، پارک ملی«پریار»(Periyar) و منطقه محافظت شده حیات وحش است که در اطراف دریاچه ای که بریتانیایی ها در سال ۱۸۹۵ برای آبیاری و فراهم کردن آب مورد نیاز شهر مادورای ساخته بودند قرار گرفته است. این پارک زیبا در سال ۱۹۳۴ تاسیس شده و گونه های زیادی از پستانداران شامل تعداد زیادی فیل هندی که به صورت آزاد رها شده اند، گراز وحشی،سمور آبی،پشه دم شیری و بیش از ۲۰ گونه ببر بنگال است. تماشای پرندگان و رویت پیاپی گونه هایی مانند جهندگان، لک لک ها، مرغ ماهی خوار، مرغ شاخنوک، نوعی پرنده دم پهن و همچنین گونه های بسیار جالب پروانه ها، فعالیتی محبوب در بین بازدیدکنندگان است. بهترین راه برای لذت بردن از مناظر کوهستانی با شکوه پارک، سوار شدن بر روی قایق های تفریحی و یا پیاده روی در جنگل به همراه راهنما است، که راه دوم به بازدیدکنندگان فرصت مواجه با گله فیل ها و مشاهده حیات وحش از برج های مراقبت و جایگاه ها را به وجود می آورد.

نکته مهم: حتما در یکی از ایستگاه های نزدیک برای ادویه، چای و یا قهوه توقف کنید.

  • غارهای « Ellora »، اورنگ آباد

غارهای یادگاری مشهور «الورا»( Ellora) در بین قرن های پنجم و دهم توسط بوداییان، پیروان جین و راهبان هندو ساخته شده است و مناسب برای سیاحتی تمام عیار از بمبئی است، برخی از آنها ۳۰۰ کیلومتر به سمت غرب است. «الورا»، در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، این مجموعه قابل توجه شامل ۳۴ صومعه، کلیسای کوچک و معبد است، ۱۲ تای آنها بودایی، ۱۷تا هندو، و ۵ تای آنها به پیروان آیین جین تعلق دارد- که بسیار نزدیک به هم ساخته شده اند، بازتابی از مدارا بین مذاهبی است که آن زمان در تاریخ هندوستان وجود داشته است.

نقاط جالب توجه در غارهای صومعه بودایی، شامل تعدادی از زیارتگاه ها با کنده کاری هایی از بودا و قدیسان که به قرن های پنجم تا هفتم بازمی گردد می باشد، غار شگفت انگیز « Carpenter» نیز، یکی از بهترین مکان ها در هندوستان محسوب می شود. غارهای هندوها بسیار پیچیده تر است و از بالا به پایین خمیده شده اند، به همین جهت نیاز به داربست زدن نبوده است. بهترین غار در این مجوعه، معبد « Kailasa » که معبدی عظیم از برش سنگ هاست و نماینده کوه «کایلاسا»ست و ساخت آن مستلزم حجاری ۲۰۰۰۰۰ تن سنگ بوده، می باشد.   آفر تور هند ارزان و لحظه آخری را در سفر باتو از دست ندهید.

  • تپه مغناطیسی

این تپه در Ladakh واقع شده است. تپه مغناطیسی یکی از عجایب طبیعی هندوستان است که در آن توهم شما باعث می‌شود قوانین جاذبه نقض شوند. این تپه را با نام «تپه‌ی جاذبه» هم می‌شناسند،‌ چراکه وسایل نقلیه را به سمت بالا می‌کشد. البته در حقیقت کشش ای در کار نیست و این فقط یک خطای دید است. هرساله گردشگران زیادی به این منطقه می آیند و سرگرم و شگفت زده می شوند.

  • دریاچه لونار

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی هند دریاچه لونار است. این دریاچه در منطقه بولدهانا در ایالت مهاراشترا قرار دارد. دریاچه لونار یکی دیگر از عجایب طبیعی هندوستان است که توسط یک برخورد یک شهاب سنگ ایجاد شده است. این دریاچه یکی از بهترین هدایای طبیعت به انسان در هندوستان است. اطراف این دریاچه مناظر بسیار زیادیی وجود دارد. یکی دیگر از عجایب مربوط به این دریاچه این است که در آن واحد هم اسیدی و هم قلیایی است و این امر دانشمندان مختلف از گوشه و کنار دنیا را ترغیب به بازدید از آن می‌کند.

  • آبشار Dudhsagar

این آبشار یکی از بکر ترین نقاط کوه های گهات غربی است. همانطور که از نامش پیداست، فرود آب از آن مانند موج‌های شیر است که از کوه پایین می‌ریزند. ترجمه تحت الفظی آن می‌شود «دریایی از شیر». این آبشار و محیط اطراف آن سراسر زیبایی و جذابیت هستند. این آبشار بلند و پر آب هم گردشگران عاشق طبیعت و ماجراجو زیادی را جذب خود می‌کند.

  • دریاچه شناور هند

این دریاچه در ۵۴ کیلومتری شهر ایمفال قرار گرفته است. دریاچه کوکتاک یکی دیگر از عجایب طبیعی در هندوستان است. در این دریاچه که به طرزی باور نکردنی زیبا است، شما می‌توانید تنها جزایر شناور دنیا را مشاهده کنید که Phumdis نام دارند. کوکتاک بزرگترین پارک شناور دنیا را هم دارد که پارک ملی کیبول لامجاو نام دارد.

  • دره‌ی گل‌ها

برای بازدیدکنندگان دره‌ی گل ها چیزی شبیه به بهشت است. شهرت این منطقه به خاطر گل‌های عجیب و غریب آن و برخی گونه‌های در حال انقراض آن است. دره‌ی گل ها خیلی بزرگ و متنوع است و زیباییش وصف نشدنی است.

  • سنگ‌های مرمر

این جاذبه طبیعی هند در شهر جبال‌پور در تور هند  وجود دارد و خیلی هم معروف است. این سنگ ها در زیر آفتاب سوسو میزنند و در زیر نور ماه هم درخشان هستند. این سنگ ها و منطقه یکی از جاذبه‌های اصلی برای گردشگران است.  سنگ های مرمر این منطقه در مسیر رودخانه ی نارمادا قرار گرفته اند، رودخانه ای که ۳ کیلومتر طول دارد.

  • پل های زنده و طبیعی

این پل ها در یکی از غربی‌ترین نقاط کره ی زمین قرار گرفته اند و نمونه ای بارز از عجایب طبیعت در هند هستند. این منطقه به خاطر پل‌های طبیعی و زنده ی خود معروف است که همچنان هم در حال رشد هستند و برخی از آن‌ها حدود ۵۰۰ سال عمر دارند. این پل ها بر اثر رشد شاخه و برگ درختان و درهم تنیده شدن آن ها ایجاد شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا