واگذاری خدمات به دفاتر ICT روستایی در استان گلستان توسعه می یابد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از برگزاری مراسم توسعه برونسپاری خدمات دولتی و غیردولتی به دفاتر ICT روستایی در آینده نزدیک خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا، محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: دفاتر ICT روستایی به عنوان وسیع ترین شبکه دسترسی به خدمات در سطح این استان به شمار می روند که نقش بسزایی بعنوان درگاه ارائه خدمات الکترونیکی و برونسپاری شده ایفا می کنند.
وی افزود: در راستای اجرای بند پ ماده ۶۷ و بند خ ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صراحت مکلف به توسعه خدمات در دفاتر ICT روستایی شده است. بر همین اساس اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با هماهنگی اداره کل پست استان و نمایندگان دفاتر ICT روستایی برنامه ریزی توسعه ارائه خدمات به روستاییان را در دستور کار قرار داده است.
دبیر کارگروه دولت الکترونیک استان با بیان اینکه استان گلستان در ایجاد و توسعه دفاتر ICT روستایی در کشور پیشتاز است تصریح کرد: حدود ۴۴۲ دفتر ICT در این استان ایجاد شده است که از این تعداد، ۷۰ دفتر به علت درآمد پایین و به واسطه محدود بودن خدمات قابل ارائه غیرفعال شدند و خواسته ما این است که همانطور که استان در ایجاد دفاتر پیشخوان پیشقدم بوده است در رونق آنها نیز پیشقدم باشیم.
رییس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با اشاره به برونسپاری خدمات بخش دولتی و خصوصی به دفاتر ICT روستایی تصریح کرد: این موضوع با حضور معاون پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و مسوولین استان برگزار می کنند که طی این مراسم بالغ بر ۳۰ خدمت جدید به این دفاتر واگذار می شود.
وی با اشاره به وضعیت فعلی این دفاتر خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته اداره کل پست استان با همکاری انجمن دفاتر پیشخوان روستایی در راستای تقویت دفاترICT روستایی استان اقدامات خوبی را در ماه های اخیر انجام داده است که امید است با همکاری سایر دستگاهها در جهت واگذاری خدمات در راستای رونق هر چه بیشتر این دفاتر و ایجاد اشتغال قدم برداریم.
وی اظهار داشت: امیدواریم در ادامه با توسعه کمی و کیفی دستگاههای اجرایی و خدمات آنها به این طرح موجب ارائه خدمتی ارزشمند به روستاییان این استان باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا