اپلیکیشن های ناسا برای سفر به مریخ! (+عکس)

در اپلیکیشن Mars Trek نقشه های تعاملی با داده های تولید شده از ابزارهای مریخ نورد و طیف گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل که می توانند برای اندازه گیری ویژگی های سطح این سیاره استفاده شوند، در دسترس هستند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – در سومین سالگرد فرود مریخ نورد کنجکاوی روی این سیاره، ناسا دو اپلیکیشن آنلاین را منتشر کرد که به کاوشگران حاضر روی سیاره زمین اجازه می دهند سفری جالب توجه به سیاره سرخ داشته باشند.

اپلیکیشن های ناسا برای سفر به مریخ! (+عکس)

اپلیکیشن Mars Trek از داده های واقعی تولید شده طی ۵۰ سال از اکتشافات ناسا برای ایجاد تصویری دقیق استفاده می کند و این فرصت را فراهم می کند تا به بررسی سطح سیاره مریخ بپردازید. اپلیکیشن Experience Curiosity نیز کاربران را روی صندلی راننده مریخ نورد کنجکاوی قرار داده و بر اساس داده های واقعی جمع آوری شده از مریخ نورد کنجکاوی و مدارگرد شناسایی مریخ محیط شبیه سازی شده سه بعدی از سیاره سرخ ارائه می کند.

اپلیکیشن های ناسا برای سفر به مریخ! (+عکس)

اپلیکیشن Mars Trek تنها یک بازی برای دوستداران فضا نیست، بلکه ابزاری برای دانشمندان در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا نیز محسوب می شود. به گفته “جیم گرین”، مدیر بخش علوم سیاره ای ناسا در واشنگتن، این ابزار نگاهی جدید درباره چگونگی انتخابی رویکردی مناسب برای نخستین حضور در جهانی دیگر برای وی شکل داده است.
در اپلیکیشن Mars Trek نقشه های تعاملی با داده های تولید شده از ابزارهای مریخ نورد و طیف گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل که می توانند برای اندازه گیری ویژگی های سطح این سیاره استفاده شوند، در دسترس هستند. توپوگرافی قابل صدور نیز برای دوستداران چاپ سه بعدی امکان چاپ مدل هایی از سطح مریخ را فراهم می کند.

اپلیکیشن های ناسا برای سفر به مریخ! (+عکس)

در اپلیکیشن Experience Curiosity کاربران می توانند از طریق هر یک از دوربین های مریخ نورد نگاهی به سیاره سرخ داشته باشند و همچنین ابزارهای موجود در آن را دستکاری کنند. بر همین اساس، هر فردی که وب دسترسی داشته باشد می تواند سفری جذاب به مریخ را با اپلیکیشن های جدید ناسا تجربه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا