مصرف برق در وزارت ارتباطات ۲۴ درصد کاهش یافت

دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش مصرف برق در وزارت ارتباطات در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته و رسیدن به نزدیک به یک چهارم مصرف خبر داد.

موبنا – دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: باتوجه به اقدامات انجام شده در سال جاری، مصرف برق در وزارت ارتباطات (براساس کیلووات ساعت) در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.
طبق اعلام دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات، فقط ۱۰ درصد از صرفه جویی که در مصرف برق به وقوع پیوسته، در پی مدیریت مصرف سیستم روشنایی بوده است.
این دبیرخانه همچنین برای شش ماهه دوم و تداوم کاهش مصرف انرژی در وزارت ارتباطات توصیه هایی ارائه کرده است.
پرهیز از بازگذاشتن در و پنجره ها هنگام روشن بودن سیستم گرمایشی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز به جای چراغ های مصنوعی (در صورت امکان)، جلوگیری از گرم کردن افراطی اتاق ها، خاموش کردن تجهیزات اداری در مواقعی که استفاده ای از آن ها نمی شود، استفاده از پرینترها به صورت مشترک (در صورت امکان) و خاموش کردن لامپ ها هنگام ترک اتاق ها و برخی موارد دیگر در راستای صرفه جویی بیشتر پیشنهاد شده است.
اجرای برنامه مدیریت سبز در وزارت ارتباطات، توسط فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات پیگیری می شود و وی چندی پیش طی حکمی اعضای دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات را منصوب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا