برگزاری کارگاه توانمندسازی زنان برای کارآفرینی در حوزه ICT

موبنا – به گزارش موبنا، کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان برای کارآفرینی از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارگاه آموزشی خانواده و فضای مجازی در روستای خراشاد شهرستان بیرجند برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از زنان روستای خراشاد برگزار شد مباحثی در رابطه با فضای مجازی و فرصت های بوجود آمده در این بستر و انواع کسب و کارهای اینترنتی و روش های درآمد زایی در اینترنت مطرح شد.
در ابتدای این کارگاه که با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، نخعی مدیرکل این دفتر، با اشاره به گسترش استفاده از فناوری اطلاعات در سطوح مختلف جامعه، این ابزار را زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار دانست و عنوان کرد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت های متنوعی را برای توانمندسازی ساکنین نواحی روستایی کشورهای در حال توسعه فراهم ساخته است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه و بستری مناسب برای توسعه مشاغل سنتی و در نهایت پیشرفت همه جانبه روستاهاست، بنابراین زنان می توانند با بهره گیری از این امکانات علاوه بر انجام وظایف مادری و همسری خود در محیط امن خانه به توانمندسازی اقتصادی، علمی و فرهنگی خود بپردازند.
بر اساس این گزارش، این کارگاه در پنج شهر و روستای دیگر استان نیز برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل