برگزاری کارگاه توانمندسازی زنان برای کارآفرینی در حوزه ICT

سلسله کارگاه های آموزشی با موضوع توانمند سازی زنان برای کارآفرینی در حوزه ICT در سطح استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

موبنا – به گزارش موبنا، کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان برای کارآفرینی از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارگاه آموزشی خانواده و فضای مجازی در روستای خراشاد شهرستان بیرجند برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از زنان روستای خراشاد برگزار شد مباحثی در رابطه با فضای مجازی و فرصت های بوجود آمده در این بستر و انواع کسب و کارهای اینترنتی و روش های درآمد زایی در اینترنت مطرح شد.
در ابتدای این کارگاه که با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، نخعی مدیرکل این دفتر، با اشاره به گسترش استفاده از فناوری اطلاعات در سطوح مختلف جامعه، این ابزار را زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار دانست و عنوان کرد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت های متنوعی را برای توانمندسازی ساکنین نواحی روستایی کشورهای در حال توسعه فراهم ساخته است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه و بستری مناسب برای توسعه مشاغل سنتی و در نهایت پیشرفت همه جانبه روستاهاست، بنابراین زنان می توانند با بهره گیری از این امکانات علاوه بر انجام وظایف مادری و همسری خود در محیط امن خانه به توانمندسازی اقتصادی، علمی و فرهنگی خود بپردازند.
بر اساس این گزارش، این کارگاه در پنج شهر و روستای دیگر استان نیز برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا