اتصال بیش از ۳۵۰ روستای استان خراسان جنوبی به سرویس اینترنت پرسرعت

۱۷۸ روستای شهرستان های نهبندان و سربیشه در فاز اول و ۱۷۳ روستا در فاز دوم طرح واگذاری اینترنت پرسرعت روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته اند.

موبنا – به گزارش موبنا، جلسه بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان های سربیشه و نهبندان با حضور نظر افضلی نماینده مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی، در محل دفتر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان برگزار شد.
علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در این جلسه، ضمن اشاره به پروژه های ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان گفت: پروژه واگذاری اینترنت پرسرعت که مراحل اجرایی آن از سال ۹۵ آغاز شده است در دو فاز برنامه ریزی شده است که فاز اول آن به مرحله بهره برداری رسیده است و هم اکنون ۱۷۸ روستا در شهرستان­ های نهبندان و سربیشه تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته­ اند و اهالی این روستاها می­ توانند جهت دریافت خدمات اقدام کنند.
دلگیر ادامه داد: ۱۷۳ روستا نیز در فاز دوم، تا پایان نیمه اول سال ۹۸ تحت پوشش این سرویس قرار خواهند گرفت.
وی در خصوص خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه تلفن خانگی گفت: در ۴ روستای فاقد تلفن خانگی شهرستان های نهبندان و سربیشه سایت ارائه سرویس تلفن خانگی، توسط شرکت پیمانکار وزارت، نصب و راه اندازی شده است و امکان استفاده اهالی این روستاها از این سرویس وجود دارد. همچنین برای ۱۲۸ روستای دیگر این شهرستان ها نیز، امکان پیش ثبت نام تلفن خانگی در سایت www.hiweb.ir وجود دارد که در صورت به حد نصاب رسیدن، اهالی این روستاها نیز می­ توانند از خدمات تلفن خانگی برخوردار شوند.
دلگیر ضمن اشاره به پروژه­ های حوزه تلفن همراه، تصریح کرد: ۲۷ نقطه روستایی پرجمعیت در این دو شهرستان جهت احداث سایت، به مجری طرح USO پیشنهاد داده شده است که در صورت تصویب اعتبار، اهالی این روستاها و روستاهای حومه از سرویس پوشش همراه نیز بهره­ مند می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا