تشخیص سرطان پروستات با دقت ۷۰ درصد

سرطان پروستات یکی از انواع شایع سرطان در جهان است که هوش مصنوعی گوگل شناسایی آن را با دقت و سرعتی بیش از گذشته ممکن است.

موبنا – تنها در آمریکا از هر نه مرد یکی در طول دوره زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می شود و در حال حاضر بیش از ۲.۹ میلیون نفر در این کشور به بیماری مذکور مبتلا هستند.

سرطان پروستات یک سرطان غیرتهاجمی است، اما تشخیص به موقع آن برای مقابله با این بیماری ضروری است و هزینه های درمان آن را نیز کاهش می دهد.

گوگل به تازگی سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده که از سیستمی ویژه برای درجه بندی سلول های سرطانی و بررسی میزان تغییر شکل آنها استفاده می کند تا مشخص شود کدامیک از سلول های پروستات دچار مشکل شده و در حال سرطانی شدن هستند.

تا به حال بیشترین میزان دقت در زمینه تشخیص سرطان پروستات از ۵۳ درصد فراتر نرفته است، اما سیستم جدید با دریافت اطلاعات متنوعی از غده های پروستات طبیعی و غیرطبیعی با دقت ۷۰ درصد این مساله را پیش بینی می کند و انتظار می رود این رقم در آینده افزایش یابد.

مجموع تصاویری که برای تغذیه این سیستم هوش مصنوعی به کار رفته بیش از ۱۱۲ میلیون عکس است. البته هنوز برای تجاری سازی این سیستم باید بررسی ها و آزمایش های بیشتری صورت بگیرد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا