برگزاری مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

مسابقات چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT Challenge در شش ماه دوم سال ۱۳۹۷در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

موبنا – رویدادهای ICT Challenge که توسط دانشگاه صنعتی شریف و شرکت آریا راد شریف و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، سازمان نظام صنفی رایانه ای، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود مجموعه مسابقاتی با هدف شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار می باشد که تحت یک سری قوانین خاص و در جهت حل چالش های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود.

در هر کدام از این رویداد ها یک چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرار گرفته و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار میشود. برای انتخاب چالش اصلی مسابقه گروهی از مجموعه های فعال در حوزه ICT تشکیل شده و با نظر این گروه و تحت یک سری قوانین خاص چالش های مطرح شده تبدیل به یک یا چند مسئله قابل ارائه در مسابقات خواهد شد.

با توجه به چالش انتخاب شده، افراد مستعد و توانمند و دارای ایده های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش مطرح شده جهت شرکت در رویداد شناسایی شده و دعوت می شوند.

مسابقات به صورت حضوری و طی یک روز ( ۱۲ ساعت ) برگزار می شود و افراد برتر همان روز جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

در این راستا رویداد های ICT Challenge در سال ۱۳۹۷ به شرح زیر طراحی شده و به ترتیب اجرا خواهد شد.

لازم به توضیح است رویدادهای طراحی شده در سال ۹۷  در حوزه برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی می باشد و در سال آینده وارد حوزه های جدید ICT خواهیم شد. در ادامه هر کدام از رویداد ها به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

 

شماره رویداد عنوان موضوع تاریخ
ICTCH 1 java challenge چالش زبان برنامه نویسی جاوا ۱۵ آذر ۱۳۹۷
ICTCH 2 php challenge چالش زبان برنامه نویسی پی اچ پی ۱۳ دی ۱۳۹۷
ICTCH 3 python challenge چالش زبان برنامه نویسی پایتون ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

 

روند برگزاری رویداد:

۱- انتخاب چالش ها ( کمیته ارتباط با صنعت )

اولین مرحله در برگزاری رویداد ها مشخص کردن دقیق چالش اصلی مسابقه می باشد.

با توجه به هدف اصلی رویداد که شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار می باشد، چالش ها طوری انتخاب میشوند که بعد از برگزاری رویداد موضوعی واقعی و مطرح در صنعت حل شده باشد و امکان جذب شرکت کنندگان برتر در صنعت فراهم شود.

در این راستا کمیته ارتباط با صنعت متشکل از شرکت ها، سازمان ها و ارگان های فعال در این حوزه تشکیل میشود. این مجموعه ها چالش های اصلی در حوزه فعالیت خود را مطرح می کنند و پس از بررسی و مشورت چالش های اصلی مسابقه در این کمیته انتخاب می شود.

۲- تشکیل پلتفرم مسابقه، ملاک های داوری و خروجی های مورد انتظار ( کمیته علمی )

پس از انتخاب چالش مورد نظر در کمیته ارتباط با صنعت نوبت به تعریف مسائل، پلتفرم مسابقه و مشخص کردن ملاک و معیار داوری مسابقه میرسد.

در این راستا کمیته علمی متشکل از اساتید دانشگاه، فعالین حوزه مورد نظر و … تشکیل شده که موارد بالا را مشخص می کنند.

۳- جذب افراد توامند جهت شرکت در مسابقه و امور دبیرخانه ای ( کمیته اجرایی )

پس از مشخص شدن چالش ها، صورت مسئله، پلتفرم مسابقه و ملاک های داوری به بخش اصلی رویداد یعنی جذب افراد مستعد جهت شرکت در مسابقه و حل چالش های موجود می رسد. علاوه بر این مورد کلیه امور دبیرخانه ای، هماهنگی ها، تبلیغات و اطلاع رسانی رویداد، امور اجرایی روز مسابقه و … بر عهده کمیته اجرایی رویداد می باشد.

در این راستا کمیته اجرایی با راه اندازی دبیرخانه رویداد کلیه امور مربوط به این بخش را انجام خواهد داد.

برگزاری مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد مراجعه و یا با دبیرخانه رویداد تماس حاصل فرمایید

۶۶۰۰۲۷۱۳ – ۶۶۰۱۹۳۷۷ – ۶۶۰۵۶۵۳۵ – ۶۶۰۴۳۳۲۸

www.Ictchallenge.ir

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا