مقامات کالیفرنیا با دوربین های فوق دقیق به جنگ آتش سوزی می روند

در شرایطی که آتش سوزی کالیفرنیا یک شهر را از بین برده و خسارات کم سابقه ای بر جای نهاده، مقامات این ایالت قصد دارند با استفاده از دوربین های فوق دقیق مانع از تکرار این فجایع شوند.

موبنا – مقامات اداره جنگل بانی و مقابله با آتش ایالت کالیفرنیا می گویند آتش سوزی مهیب کل شهر پارادایز را از بین برده و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد آن مهار شده است.

گوین نیوسام فرماندار تازه انتخاب شده این ایالت می گوید از این پس برای جلوگیری از تکرار این رویدادهای تلخ از فناوری های پیشرفته استفاده خواهد شد. وی قصد دارد شبکه ای از دوربین های فوق دقیق را در جنگل های کالیفرنیا نصب کند تا از این طریق بتوان به سرعت از وقوع آتش سوزی مطلع شد و برای مهار آن اقدام کرد. قرار است این دوربین ها بیشتر در مناطقی نصب شوند که سابقه وقوع آتش سوزی در آنها بیشتر بوده است.

مقامات کالیفرنیا با دوربین های فوق دقیق به جنگ آتش سوزی می روند

دوربین های یادشده از نوع مادون قرمز بوده و مجهز به هوش مصنوعی نیز خواهند بود تا بتوانند به طور خودکار وقوع آتش سوزی را تشخیص داده و برای نهادهای مرتبط پیام هشدار سریع ارسال کنند.

در حال حاضر نیز تعدادی دوربین مادون قرمز در نقاط جنگلی ایالت کالیفرنیا نصب شده، اما تعداد آنها در کل این ایالت کمتر از ۸۰ مورد است و از فناوری پیشرفته ای نیز برخوردار نیستند. قرار است تعداد این دوربین ها تا سال ۲۰۲۲ به ۶۰۰ دوربین برسد و ۹۰ درصد از مناطق برنامه ریزی شده را پوشش دهند.

گفته می شود شرکتی به نام PG&E وظیفه نصب زیرساخت های مورد نیاز برای این کار را بر عهده خواهد گرفت. به نظر می رسد اتصالی برق عامل وقوع آتش سوزی اخیر در جنگلهای کالیفرنیا بوده است.

این آتش سوزی مهیب تا به حال ۹۷۰۰ خانه را نابود کرده و موجب مرگ ۶۳ نفر شده است. در یک سال اخیر در این منطقه ۱۶ آتش سوزی کوچک و بزرگ رخ داده است.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا