اولین گوشی جهان با دو ناچ

شارپ اولین گوشی هوشمند مجهز به دو ناچ (شکاف روی اسکرین) را رونمایی کرد.

موبنا – AQUOS R2 یک شکاف در بالا و یک شکاف هم در پایین دارد که برای اولین بار چنین دیزاینی به بازار ارائه می‌شود.
با ورود اولین گوشی ناچ‌دار، برخی اعتراضات از سوی کاربران نسبت به طراحی مطرح شد اما سپس سازندگان با کپی‌برداری از آیفون ایکس یا گوشی اسنشال، طرح‌های متفاوتی عرضه کردند که مورد استقبال قرار گرفت.
سپس قراردادن ناچ روی اسکرین تبدیل به تِرِند شد و حالا اغلب پرچم‌داران ۲۰۱۸ ناچ‌دار تعریف‌شده‌اند.
اما کاری که شارپ ژاپن انجام داده، نصب یک شکاف ریز در بالای اسکرین و نصب یک ناچ پهن در پایین گوشی است که زیبایی متفاوتی به آن داده است.
شکاف بالای اسکرین معمولاً جای لنز سلفی و برخی سنسورهای تشخیص چهره است اما شکاف بالای گوشی R2 کاملاً شبیه گوشی اسنشال شده است و شکاف پایین نیز شبیه شکاف آیفون ایکس است با این فرق که جایگاه حسگر اثرانگشت شده است.
به‌هرحال کاری که شارپ روی نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل کرده، متفاوت از سایر گوشی‌ها شد و ممکن است برخی سازندگان که با قراردادن حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مشکل داشته باشند، از این چاره‌جویی فنی بهره ببرند.
شارپ به دلیل تأمین نمایشگرهای سایر سازندگان از نمایشگرهای درجه‌یک درگوشی‌های خود استفاده می‌کند و آنچه در R2 استفاده‌شده با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز تعریف‌شده که این میزان برابر با نمایشگر گوشی razer Phone 2 است که گیمرها از آن استفاده می‌کنند و بنابراین نمایشگر R2 قدرتمند بوده و می‌توان با آن گیم‌های سنگین اجرا کرد.
اما داخل R2 متشکل از پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵ با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه است و اندروید ۹ را روی گوشی داریم.
نکته منفی این گوشی باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، در کنار ضخامت ۹.۳ میلی‌متری (آیفون ایکس ۷.۷ میلی متر است) است.

 منبع: خبرآنلاین 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا