سلامت پوست با حسگر پوشیدنی بدون باتری (+عکس)

یکی از شرکت‌های مشهور لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام به توسعه یک حسگر پوشیدنی کوچک و بدون باتری کرده است که با نظارت بر میزان تابش اشعه ماوراء بنفش، رطوبت و آلودگی هوا به سلامت پوست شما کمک می‌کند.

موبنا – شرکت سازنده لوازم آرایشی و بهداشتی “لورئال”(L’Oreal) برندی نیست که آن را با فناوری‌های پزشکی بشناسیم، اما در چند سال اخیر با نوآوری‌های خود گام‌های قابل توجهی در پیشرفت از محافظت از پوست برداشته است.

این شرکت تا کنون “پچ ماوراء بنفش” (UV Patch) را به منظور اطلاع به مشتریان از میزان آسیب پوست آنها توسط نور خورشید و “حسگر ماوراء بنفش”(UV Sense) را که یک دستگاه هوشمند کوچک به اندازه یک ناخن است، برای نظارت بر میزان در معرض نور خورشید بودن، تولید کرده است.

اکنون نیز یک دستگاه الکترونیکی پوشیدنی بدون باتری کوچک را توسعه داده است که میزان تماس کاربران با اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و رطوبت را نشان می‌دهد.

این دستگاه که “ردیاب اشعه ماوراء بنفش پوست”( Skin Track / UV) نام دارد، با مشارکت برند “لورئال” و توسط تیمی از محققان دانشگاه نورث‌وسترن”(Northwestern) به رهبری پروفسور “جان راجرز” توسعه داده شده است.

راجرز در سال ۲۰۱۶، تتوهای پوشیدنی را ابداع کرده بود.

این دستگاه جدید توسط نور خورشید فعال می‌شود و اطلاعات مورد نظر را تا سه ماه جمع‌آوری می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا توسط گوشی هوشمند خود، اطلاعات را به صورت زنده ردیابی کنند.

سلامت پوست با حسگر پوشیدنی بدون باتری (+عکس)

عملکرد اصلی این حسگر، نظارت بر میزان قرار گرفتن کاربر در معرض اشعه ماوراء بنفش است، اما ادغام آن با اپلیکیشن HealthKit گوشی‌های آیفون بدین معنی است که نظارت بر میزان رطوبت، گرد و غبار و آلودگی را نیز ارائه ‌می‌دهد. این حسگر، ضد آب نیز هست.

“لورئال” معتقد است که این دستگاه با مطلع کردن کاربران، سبب سلامت پوست آنها می‌شود.

در حقیقت، تحقیقات لوررئال نشان می‌دهد که تکنولوژی نظارت بر اشعه UV، باعث بهبود مستقیم رفتارهای ایمن در برابر نور خورشید و استفاده درست از کرم‌های ضد آفتاب می‌شود.

این دستگاه هم‌اکنون با قیمت ۶۰ دلار در سایت اپل و اپل استور در دسترس است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا