خرید و فروش لوازم جانبی موبایل با نرخ روز درهم

در بازار لوازم جانبی موبایل کالای شرکتی اصل و دارای گارانتی گران و کم شده و کالاهای چینی به قیمت قبل کالاهای شرکتی نزدیک شده‌اند. در این شرایط فعلا قدرت خرید اغلب مشتری‌ها به کالای چینی می‌رسد.

موبنا – بازار لوازم جانبی موبایل به تبعیت از بازار موبایل، ملتهب است.

این روزها همچنان که روال ورود رسمی موبایل به کشور با کندی رو به رو است؛ واردات لوازم جانبی نیز دچار محدودیت‌هایی شده است که در نتیجه در حال حاضر فعلا جنس‌های چینی سهل الوصول‌ترین در بازار هستند.

*لوازم جانبی شرکتی گران و کم مشتری شده است

یک فعال بازار لوازم جانبی درباره وضع بازار به خبرنگار فارس، گفت: «کالاهای شرکتی بسیار کم شده اند و البته به دلیل افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت تقاضا برایشان زیاد نیست. از طرف دیگر کالاهای چینی که در گذشته ارزان‌تر بودند اکنون به نزدیک قیمت قبل کالاهای شرکتی رسیده‌اند و فعلا وسع خرید اغلب مشتری‌ها در سطح این کالا است. برای مثال یک هدست بلوتوث شرکتی ۱۸۰ هزار تومانی ۵۱۰ هزار تومان شده و یک کالای چینی مشابه از ۵۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان رسیده که مردم برای خرید جنس دوم مراجعه می‌کنند؛ همچنین چند شرکت واردکننده که در گذشته کالای شرکتی با گارانتی به بازار وارد می‌کردند اکنون مدتی است شرکت را کوچک و روال فروش را متوقف کرده اند و بیشتر برای ارایه خدمات گارانتی به محصولات فروخته شده یا توزیع کالای بدون گارانتی اقدام می‌کنند. برای مثال یک شرکت که تاکنون سهم زیادی از بازار داشت از بعد از عید فقط چند محموله کالاهای گران وارد کرده و هر بار که می پرسیم می‌گویند این هفته شاید کالاهای قیمت متوسط هم بیاوریم.»

*خرید و فروش لوازم جانبی برحسب نرخ روز درهم 

اما یک فروشنده دیگر وقتی از وضعیت فروش می‌پرسیم از خرید و فروش کالا برحسب نرخ روز درهم خبر می‌دهد و نحوه تامین کالای برند و اورجینال در بازار و نوسان هر لحظه قیمت کالاها گلایه می‌کند.

خرید و فروش لوازم جانبی موبایل با نرخ روز درهم

این فروشنده نسخه‌ای از یکی از فاکتورهای خرید اخیر خود را نشان می‌دهد و به خبرنگار فارس، می‌گوید:
شرکت در فاکتور قیمت ریالی را به صورت حدودی محاسبه و درج کرده اما مبلغ را با درهم می‌گیرد. موقع خرید گفتند درهم  ۳۷۰۰ است و موقع پرداخت کامل وجه گفتد درهم ۳۶۰۰ است و فردا برای پرداخت پول بیایید.

*چینی‌ها خوش قیمت ترند چون یوآن به اندازه دلار و درهم گران نشد

یک فروشنده لوازم جانبی به فارس گفت: در مجموع جنس‌هایی که با دلار و درهم وارد می‌شوند محدودیت قیمتی و تعدادی بیشتری نسبت به کالاهایی که با یوآن چین وارد می‌شوند دارند. همان طور که افزایش قیمت یوآن مانند افزایش قیمت دلار و درهم نبود و کمتر گران شد. بنابراین کالاهایی که اکنون با یوآن وارد می‌شوند به اصطلاح خوش قیمت تر هستند. در کالاهای چینی هم برندهای خوبی وجود دارند که با اینکه آنها نیز نسبت به قبل گران شده‌اند اما هنوز خوش قیمت‌تر و باکیفیت هستند و مشتری می‌پسندند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا