رزرو هتل با تخفیف؛ ترفندها و نکته‌ها

خوشبختانه امروز تکنولوژی و اینترنت کار مسافران را برای خرید بلیط و رزرو هتل آسان کرده است، دیگر نیازی نیست مثل گذشته راهی دفاتر آژانس‌های مسافرتی شوید تا چندوچون هتل‌ها را بدانید.

به نظر می‌رسد برای مسافرانی که اهل کمپینگ و اقامت در طبیعت نیستند، سنگین‌ترین هزینه‌ی هر سفر، هزینه‌ی اقامت باشد؛ به‌خصوص در سفرهای خارجی یا مقاصدی که اطلاع دقیقی از هتل‌ها و محل‌های اسکان آن ندارید، انتخاب و رزرو هتل سخت‌تر هم می‌شود. اگر می‌خواهید نکته‌های به حداقل رساندن هزینه رزرو هتل را بدانید و به دنبال ترفندهایی برای رزرو هتل با تخفیف، این مطلب را تا انتها بخوانید!

برای رزرو هتل و محل اقامتتان زمان بگذارید

خوشبختانه امروز تکنولوژی و اینترنت کار مسافران را برای خرید بلیط و رزرو هتل آسان کرده است، دیگر نیازی نیست مثل گذشته راهی دفاتر آژانس‌های مسافرتی شوید تا چندوچون هتل‌ها را بدانید. اگر از تاریخ سفرتان مطمئن هستید از دو هفته قبل به سایت‌های رزرو آنلاین هتل سر بزنید. اکثر هتل‌ها و مراکز اقامتی برای رقابت در بازار توریسم، اتاق‌های خود را با تخفیف ارائه می‌دهند. قیمت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به بودجه و امکانات و خدمات موردنظرتان پیدا کنید.

اما اگر هنوز از انتخاب خود مطمئن نبودید …

پیشنهادهای لحظه‌ آخری را مدنظر قرار دهید

همان اتفاقی که برای بلیط هواپیما می‌افتد درباره اتاق هتل‌ها هم صادق است. بسیاری از هتل‌ها، اتاق‌های ویژه‌ی خود را در تاریخ‌های خاصی با تخفیف بیشتر ارائه می‌دهند. راه حل این است که در نزدیکی‌های تاریخ سفرتان هم قیمت‌ها را دوباره چک کنید البته اگر ریسک‌پذیر هستید این گزینه را امتحان کنید چون این احتمال وجود دارد که در تاریخ نزدیک به سفر اتاق مدنظرتان پر شده باشد و حتماً می‌دانید که برای سفر در تعطیلات، این گزینه اصلاً گزینه‌ی مناسبی نیست.

اگر گزینه‌ی مناسبی پیدا کردید پیش از رزرو آن حتماً…

نظرات مسافران قبلی را بخوانید

شما هم حتماً ضرب‌المثل «هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه» را شنیده‌اید؛ پس می‌دانید که هیچ‌وقت برای رزرو هتل نباید فقط به محتوای سایت مبدأ اکتفا کنید. سایت‌هایی درست شبیه تریپ ادوایزر یا بوکینگ وجود دارند که مرجع فارسی برای سفر و رزرو هتل  هستند. مسافران در این سایت‌ها تجربیات خود را از اقامت در یک هتل به اشتراک گذاشته‌اند. حتی اگر به رزرو هتل با تخفیف خیلی مناسب هم برخوردید باز هم نظرات مسافران قبلی آن را بخوانید تا بفهمید آیا این هتل برای شما مناسب است یا خیر؛ بارها و بارها دیده‌شده که تعداد ستاره‌های یک هتل خدمات و تمیزی و امکانات آن را تضمین نمی‌کند.

علاوه بر تمام نکات فوق …

زمان سفر خود را با دقت انتخاب کنید

یکی از عوامل تأثیرگذار در زمینه تعیین نرخ هتل‌ها زمان و میزان تقاضای مسافران است. به نکات مهم و ویژه رزرو هتل برای تعطیلات توجه کنید، مثلا قیمت رزرو هتل‌ها در های‌سیزن‌ها، تعطیلات آخر هفته، اعیاد یا تعطیلات رسمی به علت بالا بودن حجم مسافران و تقاضای زیاد معمولاً بالاتر از بقیه‌ی زمان‌هاست، اگر وقت دارید، تاریخ دیگری جز تعطیلات را برای سفر خود انتخاب کنید. در روزهای غیر تعطیل یا فصل‌هایی که حجم سفر در آن‌ها کمتر است، اکثر هتل‌ها برای اینکه اتاق‌هایشان خالی نماند آن‌ها را با تخفیف‌های ویژه ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، این تغییرات قیمت در مناطق جنوبی کشورمان برای رزرو هتل‌ در قشم و کیش کاملاً مشهود است.

وقتی زمان سفرتان قطعی شد، همه‌ی گزینه‌های پیش رو را چک کنید؛ مثلاً …

هتل‌های حاشیه‌ی شهر را از قلم نیاندازید

هتل‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند امکان دسترسی و جابجایی آسان در شهر را برای شما فراهم می‌کنند اما این هتل‌ها معمولاً قیمت‌های بالاتری دارند. اگر موقعیت جغرافیایی هتل برایتان مهم نیست، یا با اتومبیل شخصی خود سفر کردید و نگران هزینه‌ی حمل‌ونقل نیستید، حتماً سری به هتل‌های حاشیه‌ای شهر یا هتل‌های نزدیک به فرودگاه بزنید. این هتل‌ها معمولاً هم قیمت‌های مناسب‌تری دارند و هم برای اتاق‌های خود تخفیف بیشتری در نظر می‌گیرند. تجربه نشان داده اگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا اتومبیل شخصی خود برای جابجایی در شهر استفاده کنید رزرو هتل در جایی غیر از مرکز شهر از لحاظ اقتصادی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

علاوه بر موقعیت مکانی هتل باید …

به خدمات هتل‌ها توجه کنید

حتماً با انواع خدمات هتل‌ها که از آن‌ها با نام «بُرد» یاد می‌شود آشنایی دارید. بعضی هتل‌ها خدمات فول‌برد خود را با تخفیف ویژه ارائه می‌دهند. خدمات فول‌برد معمولاً شامل تخت، صبحانه، نهار، شام و در بعضی از هتل‌ها امکانات تفریحی مثل پارک آبی هتل، ساحل اختصاصی و… است. گرچه در ابتدا شاید هزینه یک اتاق فول‌برد بیشتر از یک اتاق با صبحانه به نظر می‌آید اما با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که هزینه غذا خوردن در هتل با تخفیف، مقرون‌به‌صرفه تر از تهیه غذا از رستوران‌های شهر خواهد بود. البته پیش از آن باید از کیفیت غذای هتل و تنوع منوی آن اطمینان حاصل کنید.

ضمناً برای مطلع شدن از تخفیف‌های هتل‌ها و مقایسه‌ی بهتر آن‌ها می‌توانید …

در سازمان‌ها یا سایت‌های مسافرتی ثبت‌نام کنید

مطمئن باشید سازمان‌های توریستی که طرف قرارداد با هتل‌ها هستند خیلی زودتر از شما از تخفیف هتل‌ها باخبر می‌شوند. این سازمان‌ها با تمهیدات ویژه‌ای برای اعضای خود در نظر گرفته‌اند. مثلاً در صورت تمایل شما تخفیف‎‌های روز هتل‌ها را با ایمیل به اطلاعتان می‌رسانند یا حتی برای اعضای خود تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر می‌گیرند. اگر تصمیم دارید به یکی از شهرهای توریستی سفر کنید که رزرو هتل در آن‌ها همیشه یک چالش بزرگ است می‌توانید با ثبت‌نام و عضویت در یکی از این سایت‌ها زودتر از بقیه از اطلاعات تخفیف‌ها باخبر شوید و پیش از همه هتل خود را رزرو کنید. ضمناً این سایت‌ها مرجع خوبی برای مقایسه قیمت و خدمات هتل‌ها هم به‌حساب می‌آیند که می‌توانند در انتخاب محل اقامتتان به شما کمک کنند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا