انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف ایران؛ آذر ماه

انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف ایران که قرار بود در هفته پایانی آبان ماه جاری برگزار شود، به آذر ماه ۹۷ موکول شده است.

موبنا – به گزارش خبرنگار روزنامه “امروز” ، هنوز دلیل مشخصی برای به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفته نشده اما به نظر می رسد تعیین نماینده وزیر به عنوان ناظر بر انتخابات یکی از دلایل این تعویق باشد.
انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از سوی مرکز امور اصناف و بازرگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و توسط هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات برگزار می شود.
طبق قانون، در انتخابات مورد اشاره، شش نفر از بین منتخبان هیات رئیسه اتاق اصناف سراسر کشور به عنوان هیات رئیسه اتاق اصناف ایران انتخاب خواهند شد که سه نفر آنها از بین نمایندگان صنوف تولیدی و سه نفر از نمایندگان صنوف توزیعی خواهند بود.
اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران مرکب از هفت نفر است که شش نفر آنها از طریق برگزاری انتخابات و نفر هفتم به عنوان نماینده وزیر در هیات رئیسه از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی می شود.
بر اساس این گزارش، طبق اطلاعیه ای که از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان در مهرماه گذشته منتشر شد، متقاضیان عضویت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در مدت ۱۵ روز از ۱۲ تا ۲۶ مهرماه نسبت به ثبت نام اقدام کردند. در اطلاعیه مذکور شرایط داوطلبان شامل حداقل یک دوره سابقه عضویت در هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان یا اتاق ایران، نداشتن سوء پیشینه کیفری و داشتن پروانه کسب معتبر دائم اعلام شده بود.
پیش از این نیز در آخرین روز اردیبهشت ماه امسال انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف تهران و شهرستان ها برگزار شد و نمایندگان اتاق های اصناف در سراسر کشور انتخاب شدند.
با برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف در آذرماه آینده ، اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران انتخاب و معرفی می شوند که به مدت چهار سال در این مسئولیت خدمت خواهند کرد.

 منبع: روزنامه امروز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا