اتوبوس کاملا برقی با امکانات متفاوت! (+عکس)

اتوبوس جدیدی که طی این همکاری به تولید رسیده است گنجایش ۴۲ سرنشین را دارد و در آن از ۹۶ دستگاه باتری لیتیوم-آهن-فسفات شرکت وینستون استفاده شده است که تمامی باتری‌ها روی شاسی نصب شده‌اند.

موبنا – اگرچه شرکت‌های خودروسازی توجه ویژه به تولید وسایل حمل و نقل برقی دارند، ولی باید توجه داشته باشیم همه آنها کاربردی نیستند و حتی برخی از مدل‌های اتومبیل‌های برقی که ظاهر شیک و جذابی دارند در عمل نمی‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. در این میان خودروهای سواری مسابقه‌ای مبتنی بر منبع الکتریکی، دوچرخه‌های برقی کوهستانی، و موتور سیکلت‌های برقی با باتری‌های پرظرفیت هم این روزها ساخته می‌شوند و ضمن عدم تولید هرگونه آلودگی برای هوایی، ظاهر زیبایی را هم در اختیار کاربران می‌گذارند. در این میان اتوبوس‌های برقی از جمله وسایل حمل و نقل محسوب می‌شوند که جای آنها خالی بوده است و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. شرکت «گافولیو فامیلی متال‌کرفترز» که در دفتر مرکزی آن در شهر کالیفرنیا واقع شده است از جمله مراکزی محسوب می‌شود که در نظر دارد این خلا را پر کند. این شرکت هم اکنون از مدل اولیه یک اتوبوس کاملا برقی رونمایی کرده است که امکانات ویژه و منحصر به فردی را شامل می‌شود.

اتوبوس کاملا برقی با امکانات متفاوت! (+عکس)

این شرکت در عرصه خودروهای شهری نام شناخته شده‌ای نیست. با این وجود سابقه طولانی در عرصه خودروسازی دارد و از سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون در این زمینه محصولاتی را تولید کرده است. از زمان تاسیس تاکنون، این شرکت انواع مختلف مدل‌های مفهومی خودروها را به تولید رساند و سپس آنها را در اختیار شرکت‌های بزرگ و کمپانی‌های صاحبنام قرار داد. از جمله محصولاتی که در این شرکت طراحی و سپس در یک برند دیگر تولید شده است می‌توان به «فورد موستانگ راکت» اشاره کرد. این مرکز در دیگر زمینه‌ها از جمله سیستم‌های فضانوردی و لوازم سرگرمی هم محصولاتی را ارایه کرده است.

اتوبوس کاملا برقی با امکانات متفاوت! (+عکس)

آخرین محصول ارایه شده از سوی گافولیو با همکاری شرکت «تندِر اسکال وینستون» به تولید رسید. این شرکت همکار در اصل یک مرکز چینی محسوب می‌شود که در زمینه باتری‌ها و خودروهای برقی تخصص دارد. اتوبوس جدیدی که طی این همکاری به تولید رسیده است گنجایش ۴۲ سرنشین را دارد و در آن از ۹۶ دستگاه باتری لیتیوم-آهن-فسفات شرکت وینستون استفاده شده است که تمامی باتری‌ها روی شاسی نصب شده‌اند و یک لایه کربنی ضد حریق روی آن را پوشانده است و در نهایت همه آنها تحت سیستم مدیریت مرکزی انرژی به کار می‌روند. این اتوبوس ۱۰۰۰ آمپری ۳۵۰ ولتی قادر است پس از هر بار شارژ ۱۹۳ کیلومتر را بپیماید و شرکت سازنده در تلاش است نمونه نهایی آن را با قابلیت حرکت به مسافت ۴۰۰ کیلومتر آماده کند. وزن اتوبوس به همراه باتری‌ها ۲۲.۵ تن اعلام شده است.

اتوبوس کاملا برقی با امکانات متفاوت! (+عکس)

علاوه بر قابلیت‌های مذکور، نکات دیگری هم در طراحی این اتوبوس به کار رفته است. شرکت گافولیو که از فیبرهای کربنی با وزن بالا در این اتوبوس استفاده کرده است بدنه مقاوم و براقی را با ظاهر متفاوت ارایه کرده است و صندلی راننده در این اتوبوس به جای آنکه در قسمت چپ یا راست آن باشد، در قسمت میانی قرار گرفته است. شیشه جلو و سپرهای اتوبوس به کمک سیستم نورپردازی ویژه مدیریت می‌شوند تا راننده در هر شرایط نوری و هوایی بهترین دید را داشته باشد.

اتوبوس کاملا برقی با امکانات متفاوت! (+عکس)

در قسمت داخلی اتوبوس یک سری نمایشگر لمسی متفاوت با کارایی مختلف برای راننده در نظر گرفته شده است. ردیف‌های صندلی با چوب طراحی شده‌اند و یک سرویس بهداشتی مجهز به حمام هم در قسمت انتهای اتوبوس قرار دارد و همچنین یک فضای ویژه برای برگزاری جلسات کاری هم در آن در نظر گرفته شده است. دیوارها و سقف اتوبوس به رنگ خاکستری و به صورت لوکس طراحی شده‌اند و این مجموع در اصل یک اتوبوس لوکس محسوب می‌شود.

اتوبوس کاملا برقی با امکانات متفاوت! (+عکس)

باید توجه داشته باشید این اتوبوس مانند یک جعبه بزرگ و متحرک نیست که امکان حرکت از ترمینال مبدا تا مقصد را برای مسافران فراهم کند و در نهایت به این شکل استفاده نمی‌شود. دو شرکت گافولیو و وینستون نمونه اولیه این اتوبوس را به نمایش گذاشته‌اند و قصد دارد با توسعه آن مدل‌های پیشرفته‌تر برای کاربرد عمومی و عادی را روانه بازار کنند. با ین وجود هنوز به درستی مشخص نشده است این اتوبوس کاملا برقی از چه زمانی به تولید انبوه می‌رسد یا چه شرکت بزرگی امتیاز تولید آن را در اختیار می‌گیرد.

اتوبوس کاملا برقی با امکانات متفاوت! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا