نگاهی به قابلیت‌های متمرکز روی شبکه‌های اجتماعی در آنر ۹ لایت

گوشی‌های هوشمند به عنوان دستگاه‌‌های الکترونیکی همیشه همراه کاربران، به پلتفرمی جذاب برای تعامل با شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند.

موبنا – در این بین، محصولاتی هم در بازار یافت می‌شوند که با ارائه قابلیت‌هایی خاص، استفاده بهینه‌تر از این دستگاه‌های هوشمند را برای حضور در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته‌اند.

بر اساس گزارش ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی Wear social، از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تحلیل رسانه‌ها، در حال حاضر ۴.۰۲۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می‌کنند. از این بین، ۳.۱۹۶ میلیارد نفر از سرویس‌های ارائه شده در قالب شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند که افزایش ۱۳ درصدی تعداد را در مقایسه سال به سال نشان می‌دهد. نکته جالب توجه اینکه تعداد کاربران گوشی‌های همراه نیز بر مبنای این گزارش، در ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی به ۵.۱۳۵ میلیارد نفر رسیده است که رشد ۴ درصدی را در مقایسه سال به سال نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، محبوبیت گوشی‌های هوشمند و البته شبکه‌های اجتماعی توسعه یافته برپایه شبکه اینترنت، سیر صعودی را طی می‌کند.

این در حالی است که گوشی‌های هوشمند امروزی، با بهره‌مندی از قابلیت‌های جذاب و البته کاربردی، بستر کاملاً مناسبی را برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی فراهم کرده‌اند. برای اثبات این ادعا، بدنیست نیم نگاهی به آمار و ارقام مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی شرکت تحلیلگر داده Statista داشته باشیم. بر اساس این گزارش، فیس‌بوک، واتس‌اپ، اینستاگرام و وی‌چت بیشترین میزان رشد را از نظر تعداد کاربران، در مقایسه با سه ماهه سال ۲۰۱۵ میلادی، در میان تمامی شبکه‌های اجتماعی تجربه کرده‌اند. حال آنکه اکثریت کاربران، برای دسترسی به این پلتفرم‌ها از نسخه موبایلی اپلیکیشن‌های این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. عوامل مختلفی روی محبوب شدن گوشی‌های هوشمند برای تعامل با شبکه‌های اجتماعی، به ویژه برای کاربران ۱۰ تا ۲۵ سال تاثیر داشته‌اند.

 

قابلیت‌های جذاب در خدمت شبکه‌های اجتماعی

گوشی‌های هوشمند امروزی علاوه بر بهره‌مندی از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سطح بالا در بخش‌هایی نظیر پردازنده و مقدار رم که طبیعتاً پیمایش روان‌تر را در شبکه‌های اجتماعی به همراه خواهند داشت، به گزینه‌هایی جذاب‌تر نیز برای کاربران جوان مجهز شده‌اند. به عنوان مثال، می‌توان به مولفه‌های مدرن دوربین یا گزینه‌های نرم‌افزاری ویرایش و بهینه‌سازی عکس در ترکیب نرم‌افزاری این دسته از محصولات اشاره کرد.

 

ترکیب دو دوربینه از پشت تا جلو!

در حال حاضر، طیف قابل توجهی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از برندهای مختلف، به ترکیب دوربین دوگانه مجهز شده‌اند. شرکت‌های مختلف، سازوکارهای متفاوتی را هم برای استفاده از این ترکیب داشته‌اند. برخی دوربین دوم را به ثبت عکس‌های سیاه و سفید اختصاص داده‌اند و برخی ترجیح داده‌اند از لنزهای تله فوتو در این بخش استفاده کنند تا قاب متفاوتی را در مقابل عکاس قرار داده و یا امکان بزرگنمایی اپتیکال چندبرابری را میسر سازند. برخی محصولات نظیر آنر ۹ لایت( Honor 9 Lite)یک گام فراتر رفته‌اند و ترکیب دوربین دوگانه را علاوه بر پشت گوشی، در جلوی آن نیز به کار گرفته‌اند. در محصول یادشده، ترکیب دوربین دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی، در قسمت جلو و پشت گوشی قرار گرفته است. دوربین ۲ مگاپیکسلی، اطلاعات اضافی را در کنار سنسور اصلی به ثبت می‌رساند تا امکان ایجاد افکت‌های بوکه و شخصی‌سازی عمق میدان در تصاویر، مشابه با آنچه در دوربین‌های حرفه‌ای شاهد هستیم فراهم شود. سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز در پشت گوشی در کنار فلش نیز به ثبت تصاویر با کیفیت‌تر در قسمت پشتی گوشی کمک خواهد کرد. امکان استفاده از گزینه‌هایی نظیر HDR جهت بهینه‌سازی محدوده دینامیکی تصاویر ثبت شده یا حتی ثبت تصاویر پانوراما نیز جالب توجه است. امکان فیلم‌برداری با رزولوشن فول اچ‌دی نیز از جمله مواردی است که می‌تواند جذابیت‌های خاصی را برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و مشتاق به اشتراک‌گذاری ویدئوهای با کیفیت به همراه داشته باشد.

نگاهی به قابلیت‌های متمرکز روی شبکه‌های اجتماعی در آنر ۹ لایت

دوربین سلفی با عملکرد سطح بالا

در قسمت جلوی گوشی خوش قیمت آنر ۹ لایت( Honor 9 Lite)، همان‌طور که گفته شد امکان ایجاد افکت‌های بوکه به منظور تار کردن پس‌زمینه تصاویر و در عین حال، های لایت کردن یا تمرکز بیشتر روی سوژه فراهم شده است. نکته قابل توجه اینکه دوربین سلفی به عنوان گزینه‌ای که کاربران استفاده زیادی از آن در ثبت تصاویر به منظور به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی دارند از مولفه جذاب f/2.0 در بخش دیافراگم بهره می‌برد تا عکس‌برداری مناسب را در نور کم به همراه داشته باشد و سرعت بیشتری را هم در مقایسه با دوربین پشتی با مشخصه مطلوب دیافراگم f/2.2 یدک بکشد. این محصول، امکان استفاده از حالت پرتره را هم با امکان شخصی‌سازی عمق فوکوس، در دوربین سلفی فراهم می‌کند.

 

پشتیبانی بهینه از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی

استفاده از مولفه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سطح بالا و مهم‌تر از آن، هماهنگی میان این دو بخش، عامل قابل توجهی برای ارائه تجربه با کیفیت برای کاربران شبکه‌های اجتماعی است. Honor آنر ۹ لایت( Honor 9 Lite) در کنار صفحه‌نمایش ۵.۶۵ اینچی با نسبت ابعاد مناسب ۱۸ به ۹ و حاشیه محدود، مولفه‌هایی نظیر بهره‌مندی از سه یا چهار گیگابایت رم و تراشه Kirin 659 را در مقابل کاربر قرار می‌دهد تا اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی، اجرای روانی را پشت سر بگذارند. علاوه بر این، در دسترس بودن این محصول در قالب دو گزینه مجهز به ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت رم و البته پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیز این امکان را خواهد داد تا محتویات قابل اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را بدون نگرانی از محدودیت فضای ذخیره‌سازی، روی گوشی در اختیار داشته یا محتویات به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران را ذخیره کنید. بهره‌مندی از رابط کاربری هوشمند و البته بروز EMUI 8.0 نیز امکان مشاهده هرگونه ناسازگاری میان این محصول و نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی را به صفر می‌رساند. المان‌های ویژه برای ویرایش، استفاده از افکت‌های تصویری و به اشتراک‌گذاری آسان عکس در شبکه‌های اجتماعی نیز که در بخش‌های مختلف اکوسیستم نرم‌افزاری آنر ۹ لایت( Honor 9 Lite)نظیر گالری و اپلیکیشن دوربین ادغام شده‌اند امکان شخصی‌سازی تصاویر ثبت‌شده را به منظور به اشتراک‌گذاری بهترین نتیجه ممکن با دیگر کاربران، میسر ساخته‌اند.

 

جمع‌بندی

به طور کلی، آنر ۹ لایت( Honor 9 Lite) محصولی است که با قیمت مناسب، مولفه‌های لازم را برای ارائه تجربه کاربری مناسب در استفاده از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بهره‌مندی از المان‌هایی مانند ترکیب دوربین دوگانه در قسمت پشت و مهم‌تر از آن، جلوی گوشی نیز مزید بر علت شده تا ثبت عکس به ویژه در قالب تصاویر سلفی پرطرفدار برای کاربران ۱۰ تا ۲۵ سال، با سهولت کامل و در کنار امکان استفاده از طیف قابل توجهی از المان‌های بهینه‌سازی، به بهترین شکل ممکن میسر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا