بالاخره نخستین گوشی سامسونگ با نمایشگر منعطف معرفی شد (+عکس)

همین گوشی هوشمند با اندازه معمول به صورت تاشو از قسمت میانی باز شد و سپس بدون آنکه هرگونه درز یا لولا بین آن وجود داشته باشد، دستگاه تبدیل به یک رایانه لوحی شد.

موبنا – از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که شرکت سامسونگ در نظر دارد نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر را روانه بازار کند و این رویای دیرینه سرانجام امروز به حقیقت پیوست. امروز در جریان سخرانی افتتاحیه «کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ ۲۰۱۸» (SDC) کمپانی کره‌ای نمونه اولیه گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود که با نام «اینفینیتی فلکس دیسپلی» شناخته می‌شود را در معرض دید عموم قرار داد و اعلام کرد باز کردن این گوشی هوشمند از قسمت میانی آن را به یک رایانه لوحی تبدیل می‌کند.

«جاستین دنیسون» مدیر مرکز بازاریابی محصولات موبایلی سامسونگ در این کنفرانس به روی صحنه آمد و سپس در پایان سخنرانی ۱۰۰ دقیقه‌ای نمونه اولیه این گوشی هوشمند را از جیب خود بیرون آورد و آن را به نمایش گذاشت. «اینفینیتی فلکس دیسپلی» در ابتدا شبیه به گوشی‌های هوشمند معمول و امروزی بود و اندازه آن مشابه نمایشگر گوشی‌هایی بود که عموم کاربران از آنها استفاده می‌کنند.

بالاخره نخستین گوشی سامسونگ با نمایشگر منعطف معرفی شد (+عکس)

ولی همین گوشی هوشمند با اندازه معمول به صورت تاشو از قسمت میانی باز شد و سپس بدون آنکه هرگونه درز یا لولا بین آن وجود داشته باشد، دستگاه تبدیل به یک رایانه لوحی شد. این نمایشگر داخلی که شبیه به یک مربع طراحی شده است بیشتر به رایانه‌های لوحی نزدیک بود و اندازه آن ۷.۳ اینچ محاسبه شد.

شرکت سامسونگ به منظور آنکه بتواند این دستگاه متفاوت و منحصر به فرد را توسعه دهد از یک رابط کاربری جدید موسوم به One UI استفاده کرد. با این رابط کاربری تمامی اپلیکیشن‌ها می‌توانند در نمایشگر بیرونی مورد استفاده قرار گیرند و به محض آنکه کاربر گوشی هوشمند را از قسمت میانی باز کند، اپلیکیشن‌ها روی آن نمایان می‌شوند. در هنگام باز شدن دستگاه بیش از سه اپلیکیشن می‌توانند به صورت همزمان اجرا شوند و شما در حالی که روی نیمی از نمایشگر تصاویر ویدیویی مورد نظر خود را تماشا می‌کنید، به صورت همزمان می‌توانید پیام‌های خود را تایپ کنید و در بخش دیگر در شبکه اجتماعی فیسبوک جست‌وجو کنید.

بالاخره نخستین گوشی سامسونگ با نمایشگر منعطف معرفی شد (+عکس)

البته سامسونگ در مرحله کنونی تصمیم گرفت بخشی از جزییات مربوط به این دستگاه را منتشر نکند و در مورد آنها توضیحی را ارایه ندهد. طی این کنفرانس قسمت‌هایی از جزییات مربوط به دستگاه موبایلی جدید به صورت ویدیویی روی صفحه بزرگی که پشت سر «جاستین دنیسون» قرار داشت به نمایش درآمد و طی این اتفاق اگرچه جزییات زیادی روی گوشی هوشمند به نمایش درنیامد، ولی در تصاویر ویدیویی سامسونگ آن را به صورت واضح‌تر معرفی کرد.

بالاخره نخستین گوشی سامسونگ با نمایشگر منعطف معرفی شد (+عکس)

دنیسون طی معرفی این دستگاه به جزییات اندکی از آن اشاره کرد و در مورد نحوه ساخت «اینفینیتی فلکس دیسپلی» نیز سخن گفت. طی صحبت‌های او مشخص شد نمایشگر این گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر نیست و بنابراین این طور که دنیسون گفت، سامسونگ از یک ماده جدید برای ساخت نمایشگر این دستگاه استفاده کرد. او گفت ماده به کار برده شده در نمایشگر لمسی این دستگاه منعطف یک پلیمر کامپوزیتی پیشرفته است که هم قابلیت انعطاف‌پذیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و هم مقاومت است. این نمایشگر از یک لایه ویژه برای پوشش آن تشکیل شده است، یک لایه فیلم با قابلیت جذب انواع مختلف شوک‌ها در آن به کار رفته است، مدارها به صورت قطبی و منعطف در آن به کار رفته است، و تمام این اتفاقات در کنار یکدیگر باعث شده است تا دستگاه به راحتی خم شود و در نهایت کاربر بتواند پس از صدها هزار بار خم و راست کردن این گوشی هوشمند باز هم با مشکل مواجه نشود. دو بخش مجزای این دستگاه از طریق یک نوع چسب منعطف مخصوص به یکدیگر متصل شده‌اند تا لایه‌های مختلف پس از تا شدن به دفعات زیاد با مشکل مواجه نشوند.

بالاخره نخستین گوشی سامسونگ با نمایشگر منعطف معرفی شد (+عکس)

هنوز هیچ خبری در مورد عرضه عمومی این دستگاه در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر نشده است. با این وجود دنیسون توضیح داد که کمپانی او آمادگی کامل دارد تا این محصول را با نمایشگر منعطف به تولید انبوه برساند و طی ماه‌های آتی آن را به صورت گسترده عرضه کند.

اگر این اتفاق به همین شکل پیش برود، سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد آن خواهیم بود که نخستین دستگاه موبایلی جهان مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر روانه بازار شود. در این میان هوآوی و ال‌جی هم اعلام کرده‌اند که پرژه‌های گسترده را پیش می‌برند تا ظرف ۱۲ ماه آینده دستگاه‌های موبایلی مجهز به نمایشگر منعطف را عرضه کنند. البته شرکت چینی «رویول» هفته گذشته یک دستگاه رایانه لوحی مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر را با نام «فلکس‌پای» معرفی کرد. این محصول شباهت زیادی به گوشی هوشمند جدید سامسونگ داشت و با این وجود از جهت متفاوت تا می‌شد و بنابراین نمایشگر بزرگتر آن همواره در قسمت بیرونی قرار داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا