۵۴۸ روستای کرمان مشکل ارتباطی دارند

معاون وزیر ارتباطات در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات ارتباطی استان کرمان با اشاره به مشکلات ارتباطی ۵۴۸ روستای این استان، از اپراتورها خواست تا این مشکلات را تا پایان دی ماه حل کنند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از رگولاتوری، نشست هم‌اندیشی بررسی و پیگیری مشکلات اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات استان کرمان با حضور حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، معاونان و برخی از مدیران اپراتورها و رگولاتوری برگزار شد.
فلاح جوشقانی در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات در این استان گفت: استان کرمان پهناورترین استان کشور است و اپراتورها برای برقراری ارتباطات استان ۳ هزار و ۱۷۰ سایت در آن نصب کرده‌اند و در حال حاضر ۳ هزار و ۱۲۲ روستا نیز تحت پوشش اپراتورهای تلفن همراه است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: با توجه به تعدد جاده‌های اصلی و فرعی در این استان، پوشش ارتباطی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه است که باید به صورت ویژه پیگیری شود.
رئیس رگولاتوری تاکید کرد: مشکل ارتباطی بسیاری از روستاها در چند سال گذشته حل شده است. ولی در حال حاضر ۵۴۸ روستا در استان کرمان مشکل ارتباطی دارند که اپراتورها باید با به اشتراک‌گذاری تجهیزات تا پایان دی ماه، این مشکلات را برطرف کنند.
فلاح با اشاره به اینکه منطقه جنوب شرق کشور شامل استانهای بندرعباس، کرمان و سیستان و بلوچستان در اولویت توسعه برنامه‌های ارتباطی کشور قرار دارند، گفت: فرسودگی شبکه فیبرنوری هوائی باعث قطعی ارتباط در برخی شهرهای استان کرمان می‌شود. بنابراین اپراتورها باید با همکاری یکدیگر نسبت به پوشش مسیرها و تکمیل آن اقدام کنند.
در پایان این نشست مقرر شد برای رفع مشکلات و تداوم توسعه ارتباطات در استان کرمان هماهنگی لازم بین دستگاههای مختلف مانند شهرداری، استانداری، تامین‌کنندگان زیرساخت‌های برق، تامین و توسعه ظرفیت انتقال استان انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا