زیباترین شهرهای اروپا

به هیچ وجه نمی توانید سفر به پاریس را از لیست بهترین شهرهای اروپا حذف کنید. اگرچه همه شهرهای آمده در فهرست ما از جاذبه های غنی توریستی یکسانی برخوردارند، اما پاریس همیشه باید جزو یکی از سه شهر اول اروپا باشد.

پاریس فرانسه

به هیچ وجه نمی توانید سفر به پاریس را از لیست بهترین شهرهای اروپا حذف کنید. اگرچه همه شهرهای آمده در فهرست ما از جاذبه های غنی توریستی یکسانی برخوردارند، اما پاریس همیشه باید جزو یکی از سه شهر اول اروپا باشد. از جاذبه های مهم توریستی پاریس می توان به برج ایفل، موزه لوور، طاق پیروزی، کلیسای نتردام، موزه اورسی، سوربون و بخش لاتین، رود سن، موزه رودین و موزه آندره – ژاکمارت اشاره کرد.

نیس Nice

نیس در امتداد ساحل جنوب شرقی فرانسه است و یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای فرانسه به شمار می رود. با رفتن به نیس سفری به یاد ماندنی خواهید داشت. بوتیک های عجیب و غریب ، رستوران های معتبر و پر جنب و جوش و فراوانی جشنواره های تابستانی همچون فستیوال جاز می تواند خاطره ای شیرین برایتان در تور اروپا سفر باتو رقم بزند.

پرتشایر (Perthshire) اسکاتلند

پرتشایر یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اروپایی برای سفر پاییزی و لذت بردن از رنگ‌های متنوع و مناظر شگفت‌انگیز است. این شهر در کشوری واقع شده که به خاطر چشم‌اندازهای طبیعی نفس‌گیرش به خوبی شناخته‌شده است. در پرتشایر، رودها و دریاچه‌های متعدد، رنگ‌های مسی و طلایی دامنه‌های پوشیده از درخت را بازتاب می‌دهند و اینجا را به مکانی ایده‌آل برای گردش پاییزی و ثبت تصاویر زیبا تبدیل می‌کنند. مناظر شگفت‌انگیزی در نزدیکی دریاچه‌ی Tummel، گردنه‌ی Killiecrankie و ناک هیل (Knock Hill) وجود دارند. از سرازیری‌ها بالا بروید و از تماشای منظره‌های پاییزی از ارتفاعات لذت ببرید.

لندن انگلیس

لندن پایتخت انگلستان یکی از پر بازدید ترین شهرها در دنیاست. شهر لندن جاذبه های توریستی فراوانی دارد. از جاذبه های مهم گردشگری لندن می توان به موزه بریتانیا، موزه ویکتوریا آلبرت، برج لندن، بیگ بن، کلیسای وست مینستر، چشم لندن، پل برج لندن، کلیسای جامع سنت پل، قصر باکینگهام، کتابخانه بریتانیا و غیره اشاره کرد. چهار مکان در لندن وجود دارند که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. این چهار مکان عبارتند از: قصر وست مینستر شامل بیگ بن، خانه پارلمان، وست مینسر سنت مارگارت و وست مینستر ابی؛ گرینویچ دریایی؛ باغ های گیاه شناسی سلطنتی درکیو؛ و برج لندن.

میکونوس Mykonos

میکونوس یکی از بهترین مکان های یونان است که می توانید تابستان را در آنجا بگذرانید. بسیاری از جشنواره ها و کنسرت های باز ، تئاتر و نمایشگاه های هنری در این فصل برگزار می شود. اما به دلیل ازدیاد گردشگران در این فصل، سفر به این جزیره یونانی تا حدودی گران است. گردشگران بسیاری با تور اروپا به این جزیره زیبا سفر می کنند.

کامبریا (Cumbria) انگلستان

شمال غربی انگلستان و منطقه‌ی لیک دیستریکت (Lake District) پر از مناظر طبیعی شگفت‌انگیز است که رنگ‌های زیبایی پاییزی بر زیبایی و جذابیت آن می‌افزایند. این منطقه، مکانی ایده‌آل برای گشت زنی در دل طبیعت و لذت بردن از دریاچه‌هایی است که با تپه‌های پوشیده از درختان زرد و طلایی احاطه شده‌اند. مناطق جنگلی این ناحیه از جمله پارک جنگلی Grizedale مکانی ایده‌آل برای تماشای رنگ‌های بی‌نظیر پاییزی هستند؛ جایی که کاج‌های سبز و درختان راش مسی‌رنگ، مناظر کوهستانی را قاب می‌گیرند. در این محدوده می‌توانید از خوردن نوشیدنی‌های محلی در کافه‌های دنج لذت ببرید. تور اروپا ارزان را از دست ندهید.

رم ایتالیا

شهر رم دارای میراث تاریخی بسیار غنی است. بر شهر رم فضایی حاکم است که آن را به یکی از بزرگترین مراکز تمدن دنیا تبدیل کرده است. آثار باستانی روم باستان، کلیساهای قدیمی و آب انبار بزرگ، مجسمه های باشکوه، ابنماهای دلپذیر، و قصرهای شگفت انگیز رم را به یکی از بهترین شهرهای توریستی اروپا تبدیل کرده است. چون اکثر جاذبه های رم در حالت خیلی خوبی باقی مانده اند، به همین خاطر به رم اغلب اوقات “شهر جاویدان” می گویند. از جاذبه های مهم توریستی رم می توان به کولوسئوم، کلیسای سنت پیتر، میدان روم، پلکان اسپانیایی، آبنمای تروی، موزه های واتیکان، پانتئون، کامپو فیوری، قلعه سنت آنجلو و پیازا ناوونا، اشاره کرد.

آمستردام Amsterdam

تابستان آمستردام، خوشایند با روزهای آفتابی با درجه حرارت بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است .مغازه ها ، خیابان های این شهر تا نیمه های شب باز می مانند. تابستان‌های هلند به توریست‌ها تعلق دارد. موزه‌ها رستوران‌ها و هتل‌ها پر از جهانگردان است. تابستان‌های هلند از نظر آب و هوا متعادل تر است. پیاده روی ، دوچرخه سواری و  سفر با قایق های تفریحی از تفریحات مردم آمستردام به شمار می رود.

بروخه (Bruges) بلژیک

شهر قرون‌وسطایی بروخه یا بروژ در فصل پاییز به یکی از زیباترین شهرهای اروپا تبدیل می‌شود. درختان قرمز و طلایی انگور که بناهای تاریخی و خانه‌های قدیمی را می‌پوشانند یکی از زیباترین مناظری هستند که در این شهر خواهید دید. رنگ‌های زیبای پاییزی که در آب کانال‌ها انعکاس می‌یابند، منظره‌ای شگفت‌انگیز می‌سازند که بهترین مکان برای عکاسی است. در سفر به این شهر حتما به بازارهای فضای باز محلی سر بزنید که معمولا در ماه نوامبر دایر می‌شوند. لذت نوشیدن یک فنجان De Proeverie، نوشیدنی شکلاتی و معروف بروخه را از دست ندهید.

بارسلون فرانسه

در شهر بارسلون تقریبا هر چیزی که توریست های تورهای مناسب اروپا به آن علاقه دارند را می توان پیدا کرد. شرایط آب و هوایی مطلوب، دسترسی آسان، سواحل جذاب و کوههایی که شهر را احاطه کرده اند، غذاهای محلی خوشمزه، تفریحات شبانه هیجان انگیز و فرهنگ و تاریخ غنی همه بارسلون را به یکی از هفت شهر دیدنی اروپا تبدیل کرده است. از جاذبه های مهم بارسلون می توان به بنای ساگرادا فمیلی (خانواده ساگرادا)، رامبلا، کازا میلا، بارسلونتا، Parc Guell، کازا باتلو، Font Magica، Montjuic، موزه پیکاسو، کمپ نو، موزه FC بارسلون، باغ وحش بارسلون و آبنمای جادویی اشاره کرد.

مونیخ Munich

مونیخ دارای آب و هوای بسیار دل انگیز و طبیعت بسیار زیبایی است.مونیخ یکی از بهترین شهرهای اروپایی برای تعطیلات تابستان است. کیساهای باستانی و باغ های بزرگ از جمله جاذبه های گردشگری مونیخ به شمار می روند.

دوبروونیک (Dubrovnik) کرواسی

این شهر زیبای کرواسی که در سواحل دریای آدریاتیک واقع شده، یک مقصد گردشگری مقرون‌به‌صرفه  است که در میان سایر شهرهای اروپایی ساحلی به خصوص در فصل پاییز، ارزان‌تر است. در این زمان از سال، هوا هنوز گرم است و از سیل جمعیت گردشگران تابستان خبری نیست. پس در این سفر می‌توانید با آرامش بدون اینکه گردشگران دیگر دائم به شما تنه بزنند از مناظر زیبای ساحلی لذت ببرید. همچنین می‌توانید بیرون از شهر از ارتفاعات، بالا بروید و از طبیعت زیبای اطراف که رنگ و بوی پاییز گرفته‌اند، شگفت‌زده شوید.

آتن یونان

آتن بعنوان پایتخت یونان یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا و در حال حاضر مرکز مالی و معنوی یونان است. آتن زادگاه تعدادی از فلاسفه بسیار معروف دنیاست. آتن مهد دموکراسی و آزادی و تمدن غربی می باشد. آتن از ناحیه شهری، از یک کلان شهر و یک مرکز شهر بزرگ تشکیل شده است. در آتن جاذبه ده های تاریخی و مدرن در هم ادغام شده اند. از جاذبه های اصلی توریستی آتن می توان به آکروپولیس، ناحیه پلاکا، میدان قدیمی، Erechtheum، معبد زئوس، میدان سنتاگما، موزه ملی باستان شناسی، کوه لیکابتیوس، موزه جدید آکروپولیس و باغ ملی اشاره کرد.

آراگون، اسپانیا

آراکون در فصل پاییز آب‌و‌هوای بسیار مطبوعی دارد. این منطقه در جنوب شرقی اسپانیا و در قلب رشته‌کوه پیرنه که مرز طبیعی بین فرانسه و اسپانیا را تشکیل می‌دهد، واقع شده است. رشته‌کوه پیرنه در آراگون تعدادی از بلندترین قله‌های خود را در بر گرفته است و شاید زیباترین بخش از پیرنه‌ی اسپانیایی باشد. این منطقه میزبان دو پارک ملی اوردسا (Ordesa) و مونت پردیدو (Monte Perdido) است که اولین پارک جنگلی اسپانیا محسوب می‌شود. در این منطقه علاوه بر اینکه از تماشای مناظر خیره‌کننده‌ی پاییزی لذت خواهید برد، می‌توانید شاهد حیات وحش منحصربه‌فرد و آبشارهای متعدد و زیبایی نیز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا