معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن GPS و مکان یابی اندروید

امروزه کمتر کاربر اندرویدی می توان پیدا کرد که حد اقل یکبار با سرویس کاربردی گوگل مپس کار نکرده باشد!

موبنا – نرم افزار Google Maps که به طور پیشفرض در همه دیوایس های اندروید نصب شده است ابزاری خارق العاده برای مکان یابی و نقشه خوانی است که می تواند در حین مسافرت، رانندگی، سوار بر قطار، دوچرخه و حتی قدم زدن نیاز کاربران را کمابیش رفع کند اما انتخاب های جایگزین بیشتری نیز برای کاربران مشکل پسند وجود دارد که برای مثال می توانند امکانات بسیار پیشرفته تر و یا دقت بسیار بالا تری ارائه دهند. در این مقاله قصد داریم با معرفی اجمالی نرم افزار های جهت یابی و مکان یابی و البته ذکر ویژگی های برجسته و کلیدی هر یک، شما را در یافتن بهترین ابزار GPS یاری کنیم.

HERE WeGo

مکان یابی

HERE WeGo نام برنامه ای است که اخیرا با عنوان HERE نیز در بین کاربران اندرویدی رواج پیدا کرده است. این نرم افزار شما را قادر می سازد که نقشه های تمامی شهر های یک کشور را به یکباره دانلود کنید و حتی در مکان هایی که امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد، از این نقشه ها استفاده کنید. نکته ای که این قابلیت را از دیگر عناوین مشابه متمایز می سازد این است که؛ کاربری از نرم افزار در حالت آفلاین تقریبا همانند حالت آنلاین است و می توان گفت که در حالت آفلاین هیچ کم و کاستی احساس نخواهید کرد. دیگر ویژگی برجسته HERE WeGo رایگان بودن تمامی سرویس ها و امکانات نرم افزاری آن است.

اپلیکیشن رایگان HERE WeGo جاذبه های بسیاری به نسبت دیگر نرم افزار های مکان یابی ارائه می دهد که می تواند برای بسیاری از کاربران بهترین گزینه ممکن باشد. اگر می خواهید صرفا جهت امتحان یکی از گزینه های پیشنهادی ما را بیازمایید، این نرم افزار مسلما بهترین انتخاب برای شماست.

ویژگی های کلیدی HERE WeGo :

  • جهت یابی صوتی برای تمامی کشور های جهان
  • اطلاعات لحظه به لحظه وضعیت ترافیکی
  • وجود نقشه های پروژه های ساختمانیِ فروشگاهی و فرودگاه ها
  • محاسبه فاصله شما از سرویس های حمل و نقل عمومی و ارائه اطلاعات و موقعیت این سرویس ها
  • یک ترسیم کننده مسیر، برای جا به جایی با اتومبیل، وسایل حمل و نقل عمومی و پیاده روی
  • قابلیت مکان های ذخیره شده

 تصاویر HERE WeGo :

دانلود نرم افزار هیر وی گو :

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن GPS و مکان یابی اندروید

GPS Navigation & Maps Sygic

مکان یابی

این نرم افزار که به نام خلاصه شده Sygic (سایجیک) مشهور شده است؛ یکی از پر مخاطب ترین و محبوب ترین اپلیکیشن های مکان یابی آفلاین برای اندروید است که دلایل قانع کننده ای برای رسیدن به این سطح دارد. نرم افزار مکان یابی سایجیک از برترین سرویس مکان یابی روزمره جهانی به نام TomTom قدرت گرفته است که بیشترین سطح جزئیات را برای نقشه های اغلب کشور های جهان ارائه می کند. این سرویس که اخیرا آپدیتی برای همخوانی بیشتر با اندروید لالی پاپ دریافت کرده است، هم اکنون آسان ترین کاربری را نسبت به گذشته دارد. بسیاری از نقشه ها و دستورات مسیر دهی به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار داده شده اند اما باید اشاره کنیم که استفاده از برخی قابلیت های پیشرفته همچون؛ اطلاعات زنده ترافیکی، آپدیت های منظم و صدا های جهت یابی اضافی، با صرف هزینه ای امکان پذیر است.

ویژگی های کلیدی GPS Navigation & Maps Sygic :

  • قابلیت جهت یابی آفلاین بر روی نقشه
  • جهت یابی صوتی با راهنمایی کامل مسیر
  • وجود شهر های سه بعدی و منظره ها
  • امکان نمایش مسیر های مختلف برای رسیدن به مقصد
  • قابلیت ترسیم دستی مسیر توسط کاربر
  • نمایش محدودیت سرعت در خیابان ها، دوربین های نظارتی و هشدار های رادار
  • قابلیت HUD برای نمایش مسیر در حالی که دستگاه اندروید شما رو به روی شیشه جلو اتومبیل قرار دارد
  • امکان نمایش POI ها برای یافتن پر بازدید ترین نقاط هر شهر

تصاویر GPS Navigation & Maps Sygic :

دانلود برنامه مسیریاب آفلاین Sygic GPS Navigation

MAPS.ME – Map & GPS Navigation

مکان یابی

نرم افزار Maps.Me برای مدتی در مقیاس بسیار بالا با قیمت حدود ۵ دلار آمریکا در پلی استور به فروش می رسید حال تصور کنید چه لذتی دارد که چنین اپلیکیشن ارزشمندی به یکباره رایگان شود! اگر تا کنون تجربه استفاده از این نرم افزار را نداشته اید کاربری از این ابزار را به شدت توصیه می کنیم! چرا که Maps.Me نه تنها یکی از بهترین برنامه های مسیر یابی با رابط کاربری تر و تمیز و ساده است بلکه به صورت آفلاین نیز کار می کند و قابلیت نمایش مکان های مورد علاقه و پر بازدید را دارد. از جمله این نقاط که به آن ها POI نیز اطلاق می شود، می توان به ایستگاه های مترو، دستگاه های خود پرداز، جایگاه های سوخت و … اشاره کرد.

ویژگی های کلیدی Maps.Me :

  • نمایش و مسیر دهی برای قدم زدن و دنباله روی
  • پشتیبانی از ۳۴۵ کشور و جزیره
  • پایگاه داده در سطح میلیونی و مملو از نقاط مورد علاقه و جاذبه های توریستی
  • پشتیبانی از نقشه های آفلاین و همچنین قابلیت جست و جوی آفلاین
  • اشتراک گذاری مختصات از طریق ایمیل یا پیامک
  • قابلیت Auto-follow: زمانی که این قابلیت را روشن کنید نقشه به صورت خودکار به محلی که حضور دارید گرایش پیدا می کند

تصاویر Maps.Me :

دانلود نرم افزار مپس.می نسخه اصلی :

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن GPS و مکان یابی اندروید

دانلود نرم افزار مپس.می نسخه فارسی شده :

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن GPS و مکان یابی اندروید

 

Waze Social GPS Maps & Traffic

مکان یابی

Waze یک نرم افزار رایگان است که برای دریافت اطلاعات ترافیکی به جامعه کاربری خویش متکی است. بدین معنا که سرویس Waze به قدری همه گیر شده است که از دیتابیس کامل انسانی بهره می برد. شما به عنوان عضوی از جامعه Waze می توانید تصادفات را گزارش داده، دیگر کاربران را از تله های پلیسی مطلع ساخته و راهبندان های مختلف را به صورت عمومی اطلاع رسانی کنید. همچنین این اپلیکیشن از رابط کاربری بسیار جالبی برخوردار است و چند قابلیت جذاب دیگر را در خود جای داده است. از جمله این قابلیت ها می توان به؛ نمایش پمپ بنزین های موجود در مسیر و سیستم امتیاز دهی به کاربران برای پیشرفت در رنکینگ Waze اشاره کرد.

تصاویر Waze :

دانلود نرم افزار وِیز :

دانلود آخرین نسخه بهمراه آموزش

CoPilot GPS

مکان یابی

اگر به برنامه ای احتیاج دارید که مختص نقشه های آفلاین طراحی شده باشد؛ CoPilot GPS بهترین گزینه برای شماست. بازه نقشه های موجود در دیتابیس CoPilot GPS تمامی کره زمین را پوشش می دهد و اولین نقشه ای که دریافت می کنید رایگان خواهد بود اما برای استفاده از نقشه های بیشتر باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید تا علاوه بر در دسترس بودن تمامی نقشه ها، بتوانید اطلاعات بروزرسانی شده را به مدت ۱۲ ماه دریافت نمایید. این سرویس که به فارسی “کمک خلبان” ترجمه می شود قابلیت هوشمندانه ای دارد که می تواند با سینک شدن به حساب های کاربری شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر، مسیر ها و مقصد هایی که در برنامه روزانه شما هستند را به صورت مرحله به مرحله راهنمایی کند.

تصاویر CoPilot GPS :

دانلود نرم افزار کمک خلبان :

دانلود از مایکت
دانلود از مایکت

MapFactor: GPS Navigation

مکان یابی

MapFactor از نقشه های OSM بهره می برد که کاربر را از اتصال اینترنت بی نیاز می سازد. از قابلیت های ویژه این نرم افزار می توان به؛ مسیر دهی صوتی در چند زبان مختلف و تغییر مسیر پیشنهادی بر اساس پیاده و سواره بودن و حتی نوع وسیله نقلیه اشاره کرد. همچنین هشدار های صوتی برای اعلام نزدیک شدن به دوربین های نظارتی کنترل سرعت وجود دارند.

تصاویر MapFactor :

دانلود نرم افزار مپ فکتور :

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن GPS و مکان یابی اندروید

Maps & Navigation — OsmAnd

مکان یابی

نسخه رایگان اپلیکیشن OsmAnd همه چیز را برای مسیر یابی آفلاین به ساده ترین شکل ممکن در اختیار کاربر قرار می دهد. این نرم افزار از اطلاعات OSM استفاده می کند و به طور پیوسته برای اِعمال جدید ترین راه ها، وضعیت ترافیک، چراغ های راهنمایی و غیره، به روزرسانی می شود. نسخه پولی این برنامه قادر است با استفاده از اطلاعات ویکیپدیا نقاط مورد علاقه را در طول مسیر شما به نمایش گذارد. باید اشاره کرد که OsmAnd گزینه خوبی برای دوچرخه سواران و کوهنوردان است. با بهره گیری از یک حالت نمایشی خاص می توان مسیر های دوچرخه سواری، معابر پیاده روی و خطوطی برای نمایش سراشیبی ها را مشاهده کرد.

تصاویر OsmAnd :

دانلود نرم افزار OsmAnd :

آموزش نصب و اجرای آفلاین اپلیکیشن OsmAnd+ :

۱ – اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید و سپس از آن خارج شوید.

۲ – نقشه ی جهان و ایران را از زیر دانلود کرده و آن را در مسیر SDcard\osmand قرار دهید.

۳ — راهنمای صوتی را نیز می توانید دانلود و در نهایت آن را در مسیر SDcard\osmand قرار دهید ( SDcard\osmand\voice\en-us)

TomTom GPS Navigation Traffic

مکان یابی

سرویس TomTom یکی از پیشگامان عرصه مسیر یابی و جهت یابی بوده و از نقشه هایی برخوردار است که به اندازه عمر یک انسان آپدیت شده اند. آپشن های متعددی در برنامه گنجانده شده است که به صورت آفلاین نیز قابل استفاده خواهند بود. نسخه ای جدید از این اپلیکیشن به تازگی منتشر شده است که سازگاری بیشتری با اندروید لالیپاپ دارد و اطلاعات زنده ترافیکی را به کاربر ارائه می کند. همچنین می توانید راهنما ها، ساختمان های سه بعدی و اخطار های دوربین های نظارتی را در این نرم افزار ببینید. نسخه پولی TomTom بسیار گران قیمت است اما جزئیات بیشتری را در نقشه ها به نمایش می گذارد که برای تمامی کشور های جهان امکان پذیر است.

تصاویر TomTom :

دانلود نرم افزار تام تام :

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن GPS و مکان یابی اندروید

آموزش نصب:

فایل اجرایی APK را در دیوایس خود نصب کنید.

فایل دیتا را اکسترکت کرده و محتوای آن را در مسیر Android/Obb کپی کنید.

 منبع: اندروید زوم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا