نخستین تبلت مجهز به نمایشگر منعطف آماده فروش (+عکس)

شرکت چینی تولیدکننده این محصول اظهار داشت که این دستگاه مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر می‌تواند بیش از ۲۰۰ هزار بار باز و بسته شود و برای نمایشگر آن مشکلی ایجاد نشود.

موبنا – گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر به یک رویای بزرگ برای شرکت‌های تولیدکننده و کاربران علاقمند به فناوری تبدیل شده‌اند و در زمینه ساخت آنها سرمایه‌گذاری‌های فراوان صورت گرفته است تا ما برای استفاده از آنها در آینده نزدیک هیچ تردیدی نداشته باشیم. سامسونگ، ال‌جی و هوایی از جمله شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شوند که در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند و به کاربران خود وعده داده‌اند که به زودی محصولاتی را با قابلیت تا شدن نمایشگر روانه بازار می‌کنند. با این وجود به نظر می‌رسد «رویول فلکس‌پای» از آنها پیشی گرفته است.

نخستین تبلت مجهز به نمایشگر منعطف آماده فروش (+عکس)

سال گذشته محصول چینی «زد.تی.ای آکسون ام» یک گوشی هوشمند متفاوت بود که دو نمایشگر را در کنار یکدیگر شامل می‌شود و البته این نمایشگرها منعطف نبودند. ولی نمایشگر «فلکس‌پای» واقعا منعطف و تاشو ساخته شده است. این محصول در اصل یک رایانه لوحی است که پس از خم شدن می‌تواند به یک گوشی هوشمند تبدیل شود. شرکت چینی تولیدکننده این محصول اظهار داشت که این دستگاه مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر می‌تواند بیش از ۲۰۰ هزار بار باز و بسته شود و برای نمایشگر آن مشکلی ایجاد نشود.

نخستین تبلت مجهز به نمایشگر منعطف آماده فروش (+عکس)

زمانی که این دستگاه خم می‌شود، شما در اصل سه نمایشگر را در «فلکس‌پای» در اختیار خواهید داشت: یک نمایشگر در قسمت جلو، یک نمایشگر در قسمت پشت، و یک نمایشگر در قسمت پایین دستگاه در بین فضای خم شده که برای نمایش پیام‌ها و اطلاعیه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این توضیحات چطور این شرکت بی‌نام و نشان قصد دارد با برندهای بزرگی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند رقابت کند؟ بر اساس تصویر ویدیویی که شرکت چینی مذکور منتشر کشده است، دستگاه آنها شباهت زیادی به نمونه اولیه دارد و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هنوز به تولید انبوه نرسیده است. شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی نیز هم اکنون در حال کار کردن روی نمونه اولیه دستگاه های موبایلی خود مجهز به نمایشگر منعطف هستند. به هر حال، «فلکس‌پای» هم اکنون در قالب «مدل مخصوص توسعه‌دهندگان» به فروش می‌رسد و هنوز برای استفاده عمومی در بازار آماده نشده است.

نخستین تبلت مجهز به نمایشگر منعطف آماده فروش (+عکس)

شرکت رویول برای این محصول قیمت ارزانی را در نظر نگرفته است و ارزان‌ترین مدل آن با قیمت ۱۳۱۸ دلار فروته می‌شود. قرار است ماه دسامبر این مدل از دستگاه مذکور برای فروش عرضه شود. ولی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تولید انبوه آن از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شود. «فلکس‌پای» نمایشگر لمسی منعطف ۷.۸ اینچی را شامل می‌شود که تصاور در آن با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به نمایش درمی‌آید و این نمایشگر از نوع OLED است و تراکم تصویر آن هم ۳۰۸ پیکسل در هر اینچ مربع اعلام شده است. این تبلت انعطاف‌پذیر در دو مدل ساخته شده است که همراه با رم ۶ و ۸ گیگابایتی به ست کاربران می‌رسد و همچنین برای آن پردازنده پرقدرت اسنپدراگون ۸۱۵۰ در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود این پردازنده سال آینده در نسل جدید پرچمداران گوشی‌های اندرویدی عرضه شود. این محصول همراه با حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۲۱ گیگابایت تولید می‌شود و دوربین اصلی دوگانه آن با کیفیت ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسل تصویربرداری می‌کند.

نخستین تبلت مجهز به نمایشگر منعطف آماده فروش (+عکس)

روی این محصول سیستم عامل اختصاصی شرکت رویول موسوم به «واتر اواِس» نصب شده است که این سیستم عامل مبتنی بر «اندروید ۹ پای» توسعه یافته است و بنابراین طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها روی آن نصب و اجرا می‌شوند. البته هنوز به درستی مشخص نشده است که اپلیکیشن‌ها در هنگام خم شدن نمایشگر به چه صورت عمل می‌کنند و مشخص نیست که آنها در حالت افقی اجرا می‌شوند یا به صورت عمودی نمایان می‌گردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا