عرضه نخستین موتور وسپای کاملا برقی (+عکس)

«وسپا الکتریکا» به موتور برقی ۴ کیلوواتی مجهز شده است که نیروی مورد نیاز خود را از یک باتری لیتیوم یونی تامین می‌کند و در هنگام رانندگی در خیابان‌ها این باتری می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را از حرکت چرخ‌ها شارژ کند.

موبنا – شرکت ایتالیایی پیاجو که موتور سیکلت‌های دوست داشتنی وسپا را تولید می‌کند ماه آگوست اعلام کرده بود که قصد دارد یک دستگاه موتور دو چرخ کاملا برقی را به تولید انبوه برساند و هم اکنون که چند ماهی از زمان انتشار این خبر می‌گذرد، پیش‌فروش «وسپا الکتریکا» آغاز شده است. نخستین افرادی که می‌توانند وسپای کاملا برقی را خریداری کنند ساکن منطقه اروپا هستند و البته شرکت پیاجو تصمیم گرفته است به زودی آن را در دیگر نقاط جهان هم عرضه کند.

عرضه نخستین موتور وسپای کاملا برقی (+عکس)

نخستین بار مدل اولیه موتور وسپای برقی شرکت پیاجو دو سال قبل در نمایشگاه EICMA در شهر میلان به نمایش درآمد و از همان ابتدا مشخص شد این محصول می‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب و کاربردی وارد خیابان‌ها شود. این شرکت ایتالیایی تولیدکننده موتور سیکلت سال گذشته برخی قابلیت‌های اصلی وسپای برقی را معرفی کرد و سپس آگوست امسال ویژگی‌های کلیدی آن را به اشتراک گذاشت تا مشخص شود تا چه اندازه دقیق‌تر و کامل‌تر از نمونه‌های مشابه عمل می‌کند.

عرضه نخستین موتور وسپای کاملا برقی (+عکس)

این موتور سیکلت مبتنی بر نرم‌افزار هوش مصنوعی ساخته شده است که شرکت پیاجو از آن در روبات «جیتا» خود هم استفاده می‌کند. این روبات یک سیستم حمل و نقل هوشمند و خودران برای جابه‌جا کردن محموله‌ها و بارها محسوب می‌شود و افراد می‌توانند برای رفتن به سوپرمارکت و خریدهای روزانه از آن استفاده کنند تا به صورت خودکار به دنبال صاحب خود حرکت کند. شرکت پیاجو توضیح داد استفاده از این فناوری هوشمند در «وسپا الکتریکا» باعث خواهد شد این موتور سیکلت از حضور موجودات زنده و دیگر وسایل نقلیه در اطراف خود آگاه باشد، به صورت لحظه به لحظه نقشه مربوط به ترافیک جاده‌ای را در اختیار راننده قرار دهد، و عادات رانندگی فردی که آن را خریداری می‌کند را به درستی تشخیص دهد. بر این اساس این موتورالکتریکی هوشمند می‌تواند بدون سوئیچ اصلی صاحب خود راهم شناسایی کند.

عرضه نخستین موتور وسپای کاملا برقی (+عکس)

در بخش قابلیت‌ها و عملکردهای اجرایی باید گفت «وسپا الکتریکا» به موتور برقی ۴ کیلوواتی مجهز شده است که نیروی مورد نیاز خود را از یک باتری لیتیوم یونی تامین می‌کند و در هنگام رانندگی در خیابان‌ها این باتری می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را از حرکت چرخ‌ها شارژ کند. باتری این موتور سیکلت می‌تواند پس از ۴ ساعت اتصال به برق به طور کامل شارژ شود تا امکان حرکت با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم کند. همچنین در قسمت فرمان موتور سیکلت یک نمایشگر لمسی از نوع TFT تعبیه شده است که یک داشبورد مجازی محسوب می‌شود و امکانات مختلف مورد نیاز راننده را در اختیار او می‌گذارد.

شرکت پیاجو هم اکنون پیش‌فروش آنلاین «وسپا الکتریکا» را در منطقه اروپا آغاز کرده است و قیمت آن ۶۳۹۰ یورو معادل ۷۳۵۰ دلار اعلام شده است. همچنین پیش‌بینی شده است فروش این محصول در آسیا و آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شود.

عرضه نخستین موتور وسپای کاملا برقی (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا