اقامت در هلی‌کوپتر مسکونی پنج ستاره (+عکس)

خانم و آقای استیدمن برای آنکه این هلی‌کوپتر قدیمی و از کار افتاده را به یک هتل ۵ ستاره مناسب اقامت ۵ نفر تبدیل کنند نزدیک به ۴۰ هزار پوند هزینه کردند که از جمله آنها می‌توان به هزینه اولیه خرید هلی‌کوپتر و هزینه‌های جانبی برای تغییر طراحی داخلی اشاره کرد.

موبنا – «مارتین استیدمن» و همسرش لوئیس صاحبان مزرعه بزرگ ویگوامس در بریتانیا پس از تلاش فراوان یک دستگاه هلی‌کوپتر «سی کینگ» که زمانی به ارتش این کشور تعلق داشت و در عملیات‌های نظامی حضور پیدا می‌کرد را به یک خانه کوچک لوکس تبدیل کردند. این هلی‌کوپتر مسکونی که در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر استیرلینگ در اسکاتلند واقع شده است «هلی‌کوپتر سرپناه طبیعت» نام دارد و یک فضای لوکس و ایده‌آل را در اختیار پنج مهمان خود می‌گذارد تا بتوانند زندگی متفاوتی را در دل طبیعت تجربه کنند. در بخش کابین خلبان هلی‌کوپتر یک سالن با چشم‌انداز زیبا در نظر گرفته شده است که ساکنان از پنجره‌های آن می‌توانند به طبیعت زیبا و سرسبز پیرامون خود دسترسی داشته باشند.

اقامت در هلی‌کوپتر مسکونی پنج ستاره (+عکس)

آقا و خانم استیدمن در این خصوص گفتند: «ما یک دستگاه هلی‌کوپتر “سی کینگ” را در یک مزایده خریداری کردیم و سپس تجهیزات و طراحی داخل آن را تغییر دادیم تا به یک مکان مناسب برای اقامت پنج نفر تبدیل شود. از جمله بخش‌هایی که برای این هلی‌کوپتر در نظر گرفتیم می‌توان به یک سالن غذاخوری لوکس در قسمت کابین خلبان، یک آشپزخانه کوچک، سرویس بهداشتی و یک تراس برای لذت بردن از فضای بیرون اشاره کرد».

اقامت در هلی‌کوپتر مسکونی پنج ستاره (+عکس)

این هلی‌کوپتر که پیش‌تر به نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا تعلق داشت مارس گذشته در یک حراجی به قیمت ۷ هزار پوند توسط این خانواده خریداری شد. سپس خانم و آقای استیدمن هلی‌کوپتر را به کمک یک کامیون از خیابان‌ها عبور دادند تا در نهایت آن را به مزرعه خود منتقل کنند و طراحی داخلی آن را تغییر دهند. این زوج‌ ماه‌ها تلاش کردند تا آن را بازسازی کنند و طی این اتفاق بسیاری از تجهیزات پروازی از قسمت داخل و خارج هلی‌کوپتر حذف شد تا در نهایت فضای داخلی آن با لوکس‌ترین هتل‌های پنج ستاره برابری کند، نورپردازی‌های زیبا برای آن در نظر گرفته شود و یک فضای کوچک و راحت برای اقامت پنج نفر فراهم آید.

اقامت در هلی‌کوپتر مسکونی پنج ستاره (+عکس)

خانم و آقای استیدمن در این خصوص توضیح دادند: «برای آنکه فضای زندگی داخل یک هلی‌کوپتر برای افراد ایجاد شود، ما برخی قسمت‌های اصلی را از داخل آن حذف نکردیم و حتی از فروشگاه ای‌بِی برخی قطعات اصلی این هلی‌کوپتر را خریداری کردیم تا به آن اضافه کنیم تا از دور یک هلی‌کوپتر کاملا واقعی به نظر برسد. پس از آنکه طراحی هلی‌کوپتر به پایان رسید چندین روز برای شست‌وشو، لایه برداری، رنگ‌آمیزی و … زمان گذاشتیم تا با آنچه که تحویل گرفتیم تفاوت داشته باشد و با این وجود تلاش فراوان کردیم تمام نشانه‌های این هلی‌کوپتر نظامی حفظ شود. در بخش رنگ‌آمیزی بدنه بیرونی تلاش فراوان انجام دادیم تا رنگ این هلی‌کوپتر با فضای طبیعی پیرامون هماهنگ شود و در عین حال شکل نظامی خود را حفظ کند».

اقامت در هلی‌کوپتر مسکونی پنج ستاره (+عکس)

این هلی‌کوپتر که با نام کامل «سی کینگ زداِی۱۲۷» شناخته می‌شود ۷ متر طول دارد و در فضای داخلی آن از تکنیک‌های ساخت قایق استفاده شده است تا فضای گرم و برای ساکنان فراهم شود و همچنین بخش‌های مختلف فضای داخلی هلی‌کوپتر کاربردی‌تر شود. پنل‌های چوبی داخلی برای دیوارها و عایق‌های پشمی در داخل کابین به این اتفاق کمک کرده است. در فضای داخلی همچنین یک سقف شیشه‌ای و درهای دوجداره شیشه‌ای تعبیه شده است تا حجم بیشتری از نور طبیعی وارد فضای داخلی شود و همچنین فضا برای ایجاد یک اتاق اضافه هم به وجود آید.

اقامت در هلی‌کوپتر مسکونی پنج ستاره (+عکس)

فضای داخلی جدید بسیار راحت طراحی شده است تا حداکثر ۵ مهمان شامل دو فرد بزرگسال و سه کودک بتوانند در آن مستقر شوند. از جمله بخش‌هایی که برای این هلی‌کوپتر اقامتی پنج ستاره در نظر گرفته شده است می‌توان به یک تخت خواب دو نفره، یک تخت خواب تک نفره و دو تخت خواب کوچک، اتاق نشیمن، فضای بازی مخصوص کودکان، یک مبلمان با قابلیت تبدیل به تخت خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و … اشاره کرد. درهای دوجداره به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در بخش های متفاوت دسترسی به یک پاسیو را فراهم می‌کنند و ساکنان می‌توانند پس از قرار گرفتن در خانه و دراز کشیدن روی تخت، به صورت مستقیم از طریق سقف شیشه‌ای به فضای بیرون دسترسی داشته باشند.

اقامت در هلی‌کوپتر مسکونی پنج ستاره (+عکس)

آقا و خانم استیدمن همچنین بسیاری از قطعات اصلی پروازی مخصوص هلی‌کوپتر را هم به صورت دست‌نخورده نگه داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به داشبورد اصلی پرواز، پنل‌های سقفی، پدال‌های مخصوص پا، چراغ‌های بیرونی و … اشاره کرد تا فضای داخلی تداعی کننده فضای هلی‌کوپتر باشد.

اقامت در هلی‌کوپتر مسکونی پنج ستاره (+عکس)

خانم و آقای استیدمن همچنین گفتند: «در فضای داخلی بسیاری از قطعات اصلی “سی کینگ” را که به کمک آنها پرواز می‌کرد نگه داشتیم. با این وجود برخی قطعات را نیز حفظ کردیم تا فضای داخلی بازتر شود و به عنوان مثال بتوانیم دوش حمام یا آشپزخانه کوچک را تعبیه کنیم. ما تمام چراغ‌های داخلی هلی‌کوپتر را به همان شکل اصلی خود بازسازی کردیم و آنها را نگه داشتیم. بنابراین زمانی که در هنگام شب چراغ‌های این هلی‌کوپتر روشن شود تصور می‌کنید که برای پرواز آماده شده است».

در مجموع خانم و آقای استیدمن برای آنکه این هلی‌کوپتر قدیمی و از کار افتاده را به یک هتل ۵ ستاره مناسب اقامت ۵ نفر تبدیل کنند نزدیک به ۴۰ هزار پوند هزینه کردند که از جمله آنها می‌توان به هزینه اولیه خرید هلی‌کوپتر و هزینه‌های جانبی برای تغییر طراحی داخلی اشاره کرد. این هلی‌کوپتر هم اکنون آماده پذیرایی از مهمانان است و توریست‌ها می‌توانند آن را اجاره کنند. هزینه اجاره هر شب این هلی‌کوپتر از ۱۵۰ پوند آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا