نخستین اتومبیل پرنده که سوار می‌شوید این شکلی خواهد بود (+عکس و فیلم)

اگر سوخت «سیتی هاوک» در هنگام پرواز تمام شود، یک چتر ویژه مشابه آنچه که راکت‌های فضایی در اختیار دارند باز می‌شود تا این اتومبیل پرنده با ایمنی کامل روی زمین فرود آید.

موبنا – شرکت «اوربان ائروناوتیکس» طی چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های فراوان انجام داد تا یک اتومبیل با قابلیت صعود و فرود عمودی تولید کند که سرانجام نخستین نمونه از آن با نام «اِیرمول» معرفی شد و هم اکنون از این وسیله نقلیه هوایی با نام «کورمورانت» یاد می‌کنند. اگرچه هدف اصلی از این ساخت این پرنده استفاده‌های نظامی بود، ولی کمپانی مذکور چندی پیش اعلام کرد یکی از زیرمجموعه‌های آن موسوم به «مترو اسکای‌وِیز» در تلاش است تا امکان استفاده شهری از این ماشین را هم فراهم کند. با همه این توضیحات، امروز نخستین تصاویر و جزییات مربوط به این ماشین پرنده با هدف استفاده در مناطق شهری منتشر شد.

 

 

این وسیله نقلیه که به احتمال قوی به عنوان نخستین خودروی پرنده جهان وارد خیابان‌ها خواهد شد «سیتی‌هاوک» نام دارد. نام آن از شهر «کیتی هاوک» در کارولینای شمالی گرفته شده است که برادران رایت برای نخستین بار در تاریخ در این شهر توانستند با هواپیمای دست‌ساز خود پرواز کنند.

نخستین اتومبیل پرنده که سوار می‌شوید این شکلی خواهد بود (+عکس و فیلم)

این طور که گفته شده است «سیتی هاوک» اندازه مشابه «کورمورانت» را دارد و در عوض امکانات و قابلیت‌های متفاوتی را برای سفرهای شهری در اختیار گرفته است. این خودروی پرنده هم اکنون مجوزهای پروازی و فناوری فانکرافت را در اختیار گرفته است و بر این اساس می‌توان گفت این اتومبیل تیغه‌های چرخنده داخلی دارد تا از این طریق بتواند شبیه به چرخبال صعود و فرود عمودی داشته باشد. این قابلیت به اتومبیل پرنده کمک می‌کند در یک محدوده بسیار کوچک از روی زمین بلند شود یا در آن فرود آید و البته هیچ گونه آسیبی نبیند.

«سیتی هاوک» قادر است چهار سرنشین را با خود به آسمان ببرد و نمونه اولیه آن به گونه‌ای ساخته شده است که برای پرواز به خلبان انسانی نیاز دارد و به صورت خودران عمل نمی‌کند. البته برای این اتومبیل پرنده یک سیستم هوشمند با بالاترین سطح فناوری‌های خودران در نظر گرفته شده است تا حین پرواز به صورت مستقل و بدون نیاز به انسان عمل کند و همچنین انواع سیستم‌های روباتیک در آن تعبیه شده است تا در هنگام لزوم بتواند جان انسان‌ها را از هرگونه خطر احتمالی نجات دهد.

نخستین اتومبیل پرنده که سوار می‌شوید این شکلی خواهد بود (+عکس و فیلم)

«سیتی هاوک» بر خلاف پهپاد انسان‌بر «ایهانگ ۱۸۴» که انرژی مورد نیاز خود را از باتری تامین می‌کند، نخستین خودروی پرنده خواهد بود که از سوخت جت استفاده می‌کند. با این توضیحات این احتمال وجود دارد که خودروی مذکور سوخت یاد شده را به هیدروژن مایع تبدیل کند و همچنین هیدروژن مایع با خود حمل کند. البته این اتفاق به وزن اتومبیل و فناوری‌های به کار برده شده در آن بستگی دارد تا بتواند به راحتی از زمین بلند شود. همچنین برای این اتومبیل یک سیستم هوشمند در نظر گرفته شده است که موتور آن را از هرگونه سوخت فسیلی و موتور الکتریکی بی‌نیاز می‌کند.

همچنین گفته شده است که اگر سوخت «سیتی هاوک» در هنگام پرواز تمام شود، یک چتر ویژه مشابه آنچه که راکت‌های فضایی در اختیار دارند باز می‌شود تا این اتومبیل پرنده با ایمنی کامل روی زمین فرود آید.

البته برای مشاهده این خودروی پرنده نیاز نیست از هم اکنون به آسمان خیره شوید. شرکت سازنده اعلام کرده است که توسعه و تولید انبوه این اتومبیل پرنده دستکم ۵ سال به طول می‌انجامد و در این مدت می‌توانید تصاویر ویدیویی مربوط به پروازهای آزمایشی آن را مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا