از تحت تعقیب‌‌های مجازی تا سرقت گوشی‌های هوشمند

نوزدهمین دوره از نمایشگاه مخابراتی تلکام ایران ماه گذشته با حضور ۱۳۰ شرکت از بخش خصوصی، ۱۶ شرکت از بخش دولتی و ۲۰ شرکت خارجی برگزار شد.

موبنا – علاوه بر شرکت‌های داخلی و خارجی، تعدادی از دانشگاه‌های صنعتی کشور، سایت‌های خبری و نشریات مرتبط با صنایع مخابرات نیز در نمایشگاه امسال حضور داشتند. همچنین کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی و تخصصی متعددی از سوی گروه مخابرات ایران در طول برپایی نمایشگاه برگزار شد. ارتقای دانش فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات صنایع مخابراتی، معرفی آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مخابرات و اطلاع‌رسانی، ارتقای سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی و آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور و جهان در حوزه ارتباطات، ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بود. جزییات بیشتر را می‌توانید در این شماره از مجله تلفن‌همراه و در مطلب «همه آنچه در تلکام ۲۰۱۸ گذشت» بخوانید.
** فضای مجازی این روزها چنان پررنگ و تاثیرگذار شده که فرهنگ جاری در آن، به فضای واقعی و زندگی روزمره افراد نیز تسری پیدا کرده است. مصداق این ماجرا دایره واژگانی است که در فضای مجازی پدید آمده‌اند و امروز در ادبیات محاوره‌ای و حتی فرهنگ لغات انگلیسی نیز به آن‌ها اشاره می‌شود. واژگانی نظیر پلنگ و شاخ‌های مجازی دست‌پرورده همین فضای مجازی هستند که حتی در لغت‌نامه‌های خارجی نیز شاهد حضور این واژگان من‌درآوردی فضای مجازی هستیم. تمام این تفاسیر گویای این موضوع است که فضای مجازی هر روز سهم مهم‌تر و گسترده‌تری را در زندگی ما ایفا می‌کند. در گزارش اختصاصی این شماره از مجله تلفن‌همراه، شگفتی‌های فضای مجازی را بررسی کرده‌ایم.

** صنعت تراشه در سال اخیر موفقیت بزرگی را به دست آورد. هم اپل و هم هواوی اولین تراشه‌های مبتنی بر معماری هفت نانومتری را معرفی کردند و تا پایان سال جاری، کوالکام هم اولین تراشه ۷ نانومتری خود را معرفی خواهد کرد. در چند سال گذشته، شاهد پیشرفت روزافزون تراشه‌های گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم و در این زمینه شرکت‌های قدیمی مانند AMD و اینتل دیگر حرف چندانی برای گفتن ندارند. در گزارش فناوری این شماره(تراشه‌های پیشرفته در گوشی‌های هوشمند) با آخرین تکنولوژی‌ چیپ‌های پیشرفته گوشی‌های هوشمند آشنا می‌شوید.

** با وضعیتی که قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی پیدا کرده، گوشی‌های هوشمند گران‌تر از همیشه شده‌اند و البته برای دزدها هم آورده و سود بیشتری دارند. کم نیستند افرادی که هنگام صحبت با تلفن همراه طعمه سارقان شده و حداقل آسیبی که به آنان وارد می‌شود، از دست دادن گوشی به همراه دنیایی از اطلاعات شخصی‌شان خواهد بود. از طرفی به دلیل استفاده مداوم ازاین‌گونه ابزارها امکان گم‌شدن آن‌ها نیز وجود دارد؛ اما شاید ضرر و زیان مالی تنها یکی از مشکلاتی باشد که پس از گم‌شدن یا به سرقت رفتن گوشی خود متحمل شویم، چراکه این روزها اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها جدا از کاربردهای ارتباطی به محلی برای نگهداری عکس، ویدیو و اطلاعات خصوصی افراد مبدل شده‌اند؛ اما آیا تمامی مشترکان تلفن همراه می‌دانند درصورتی‌که گوشی تلفن همراهشان به سرقت رفت، چه اقدامی را برای پیگیری سریع انجام دهند تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود؟ یا اصلا آیا تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توان از سرقت گوشی پیشگیری کرد؟ پاسخ این سوالات را می‌توانید در مطلب «اگر گوشی رو دزد برد…» پیدا کنید.
** ماهنامه تلفن‌همراه را می‌توانید از دکه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور تهیه نمایید. همچنین درصورتی‌که تمایل دارید مشترک دیجیتال مجله تلفن‌‌همراه شوید عدد ۵۰۰ را به شماره ۳۰۷۰۷۵۷ ارسال نمایید.

از تحت تعقیب‌‌های مجازی تا سرقت گوشی‌های هوشمند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا