ارتباطات مرز مهران به حالت عادی برگشت

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: به دنبال وقوع طوفان در مرز مهران و قطع برخی دکل های موبایل و بروز اختلال در بخشی از شبکه ارتباطی کشور، هم اکنون وضعیت این مناطق عادی است.

موبنا – اسماعیل رادکانی، با اشاره به وقوع طوفان در مناطق مرزی مهران و ایلام و قطع ارتباط زائران اربعین درآخرین ساعات روز ۲۹ مهرماه، اظهار داشت: این حادثه به شبکه ارتباطی کشور خساراتی وارد کرد و یک بخشی از شبکه دچار اختلال شد که خوشبختانه هم اکنون، وضعیت به حالت عادی بازگشته است.
وی گفت: وقوع طوفان، موجب قطعی برق شد و از آنجایی که آنتن های موبایل از شبکه برق استفاده می کنند، در ارتباط تلفن همراه برخی مشترکان در زمان محدودی، اختلال ایجاد شد.
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه شدت طوفان و قطعی برق، در مسیر آنتهای BTS مشکلاتی ایجاد کرد، افزود: البته در یک فاصله زمانی از برق اضطراری برای ادامه سرویس دهی استفاده شد اما پس از اتمام ذخایر موجود، سایتها دچار مشکل شدند.
وی با بیان اینکه حتی شدت طوفان به حدی بود که برخی دکل های موبایل دچار مشکل شده و شکستند، ادامه داد: تیم های پشتیبانی بلافاصله وارد عمل شدند و هم اکنون مشکل به وجود آمده کالا حل شده و شرایط ارتباطی در این مناطق، پایدار است.
رادکانی با تاکید براینکه مشکل به وجود آمده در ترافیک ارتباطی کاربران اشکال چندانی وارد نکرد، گفت: تنها بخشی از ارتباطات تلفن همراه زوار اربعین با مشکل همراه شده بود که هم اکنون این مشکل به صورت کامل حل شده است.
به گزارش مهر، آخرین ساعات روز ۲۹ مهرماه، توفانی با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت، منطقه ایلام و مرز مهران را در نوردید و باعث خسارت به موکب های زائران ایرانی اربعین و قطع برق سراسری شد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا