۵.۵ میلیون دقیقه مکالمه توسط زوار اربعین برقرار شد

یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت از انجام ۵.۵ میلیون دقیقه مکالمه بین عراق و ایران در ایام اربعین و از ۲۳ مهرماه تاکنون خبر داد که سهم تماس از عراق به ایران بیشتر است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از وزارت ارتباطات، سهراب آغ بیات، مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به بررسی ترافیک مکالمات در روزهای نزدیک به اربعین حسینی گفت: هفته گذشته – یعنی ۲۳مهرماه-، ۲۱۲هزار و ۶۲۵ دقیقه ترافیک مکالمه بین ایران و عراق گزارش شد که از این میزان ۱۱۲ هزار و ۳۶۴ دقیقه سهم مکالمه از ایران به عراق و ۱۰۰هزار و ۲۶۱ دقیقه سهم مکالمه عراق به ایران بود.
وی نزدیک شدن به روز اربعین حسینی را باعث افزایش ترافیک مکالمه‎ها دانست و خاطرنشان کرد: دیروز (۳۰ مهر) مکالمه ها به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۳۷۰ دقیقه رسیده است که از این مقدار یک میلیون و ۳۷ هزار و ۶۹۲ دقیقه سهم ترافیک مکالمه از عراق به ایران و ۴۸۵هزار و ۶۷۸ دقیقه ترافیک ایران به عراق است.
آغ بیات تصریح کرد: از سه شنبه ۲۳ مهر ماه تا ۳۰ مهر به مدت یک هفته در مجموع پنج میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۹۱ دقیقه مکالمه داشتیم که از این مقدار سه میلیون و ۵۳۴ هزار و ۴۷۵ دقیقه ترافیک مکالمه از عراق به ایران و یک میلیون و ۹۰۴ هزار و ۱۶ دقیقه سهم ترافیک ایران به عراق است.
وی پیک مکالمات میان دو کشور ایران و عراق در سال گذشته را مربوط به سه روز قبل از اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: سال گذشته در مجموع چهارمیلیون و ۸۳۷ هزار و ۲۴۰ دقیقه مکالمه داشتیم.
مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین پیک ترافیک مکالمه تلفنی روزانه بین ایران و عراق را مربوط به صبح ها از ساعت ۱۰تا۱۱ و بعدازظهرها از ۱۹ تا ۲۱ عنوان کرد و توصیه کرد که زوار مکالمه های خود را به ساعات غیر از پیک ترافیک موکول کنند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا