افتتاح بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان (+عکس)

این مرکز در فضایی به وسعت ۱۴۱ هزار متر در شهر کائوسیونگ در جنوب تایوان راه‌اندازی شده است و از آن به عنوان بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان یاد می کنند.

موبنا – «مرکز ملی هنر کائوسیونگ» وابسته به «سازمان هنرهای تایوان» مجموعه گسترده‌ای از چشم‌اندازها و ساختمان‌های بزرگ عمومی محسوب می‌شود که زیر یک سقف قرار گرفته‌اند تا در نهایت بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان را شکل دهند. این مجموعه بسیار بزرگ این هفته با حضور بیش از ۵۰ هزار نفر افتتاح شد تا فضاهای بزرگ نمایشی را ارایه دهد و میزبان کنسرت‌ها و مراسم بزرگ جهانی باشد.

افتتاح بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان (+عکس)

طراحی این مرکز را شرکت هلندی «مِکانو» برعهده داشته است و از آن به عنوان بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی در جهان یاد می‌کند. این مرکز در فضایی به وسعت ۱۴۱ هزار متر در شهر کائوسیونگ در جنوب تایوان راه‌اندازی شده است. فضای مذکور که پیش‌تر به یک پادگان نظامی اختصاص داشت در کنار پارک‌های نیمه‌گرمسیری تایوان قرار گرفته است که از درختان بانیان پوشیده شده است.

افتتاح بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان (+عکس)

ساختمان اصلی «مرکز ملی هنر کائوسیونگ» بر اساس ساختمان اولیه هنرهای تایوان طراحی شده است. این ساختمان قدیمی یک سقف بزرگ موج‌دار را شامل می‌شد که سالن‌های کنسرت مختلف زیر آن قرار گرفته بود. ساختمان جدید جدید به همین شکل طراحی شده است که چندین سالن کنسرت را شامل می‌شود و یکی از آنها ۱۹۸۱ صندلی را در خود جا داده است و شکل ظاهری آن شبیه به مزرعه‌های پله‌ای تاکستان است که تراس‌هایی از جنس چوب درخت بلوط در آن تعبیه شده اند تا فضای صمیمی‌تر در جریان اجرای کنسرت برقرار شود.

افتتاح بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان (+عکس)

یکی دیگر از سالن‌های ساخته شده در این مرکز شبیه به نعل اسب طراحی شده است که «اپرا هاوس» نام دارد و ۲۲۳۶ صندلی را در خود جا داده است. این سالن بالکن‌های خود را در سه ردیف در خود جا داده است. از دیگر سالن‌های تعبیه شده در این مرکز می‌توان به مرکز درام و هنرهای نمایشی با ۱۲۱۰ صندلی و مرکز اجرای نمایش زنده با ۴۳۴ صندلی یاد کرد. فضای باز این مجوعه بین سالن‌ها تعبیه شده و به گونه‌ای طراحی شده است که فضای نیمه گرمسیری را در اختیار مردم قرار می‌دهد و جریان هوا از اطراف آن به فضای اصلی می‌وزد. شرکت مکانو توضیح داد این فضای عمومی محل مخصوص پیاده‌روی، خیابان‌های دسترسی به سالن‌ها و … را در اختیار مردم قرار می‌دهد و در قالب یک پارک بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افتتاح بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان (+عکس)

یکی از قابلیت‌های جالبی که برای «مرکز ملی هنرهای کائوسینگ» در نظر گرفته شده، مرکز آمفی‌تئاتر بیرونی آن است که در واقع زیر یک سقف قرار دارد و در کنار آن درختان تعبیه شده‌اند تا فضای دلچسبی در اختیار مردم قرار گیرد.

افتتاح بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان (+عکس)

از جمله مراسمی که در جریان افتتاحیه این مرکز برگزار شد اجرای نمایش «ارکستر سمفونیک ملی تایوان»، ارکستر تک‌نوازی ملی و بین‌المللی، نمایش نور، رقص بومی تایوانی، اپرا و هنرهای دیجیتال بود. دولت تایوان اعلام کرد مراسم افتتاحیه این مرکز بزرگ تا تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۹ همچنان ادامه خواهد داشت و مردم هر زمان که به این مرکز مراجعه کنند، جشن‌ها و مراسم مختلف را در آن مشاهده خواهند کرد.

افتتاح بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا