سامانه رادیوهای مایکروویو پرظرفیت ثبت اختراع شد

ساخت سامانه رادیو مایکروویو SDH در باند ۱۸ گیگاهرتز با ظرفیت STM۱ توسط پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشارکت یک شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی، ثبت اختراع شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از مرکز تحقیقات مخابرات ایران، ضمن کسب دانش فنی بومی سازی سامانه رادیو مایکروویو SDH در باند ۱۸GHz با ظرفیت STM۱ و ساخت نمونه صنعتی آن توسط پژوهشگران گروه ارتباطات رادیویی این مرکز تحقیقاتی، ثبت اختراع این سامانه مخابراتی نیز صورت پذیرفت.
سامانه رادیو مایکروویو SDH که از دو بخش Outdoor و Indoor تشکیل شده است، برای انتقال (ارسال و دریافت) نرخ ۱۵۵.۵۲Mb/s در قالب سیگنال STM-۱ و یا شامل ۶۳E۱ به کار می رود.
ترکیب بندی این رادیو به صورت (۱+۱) و از نوع Hot_Standby بوده و همچنین پایش و تست پارامترهای رادیو و کلیه آلارمها از طریق یک LCT را در اختیار کاربر قرار می دهد.
امروزه از این رادیوهای مایکروویو پرظرفیت در شبکه‌ اپراتورهای تلفن همراه، صدا و سیما، شرکت نفت و گاز و سایر صنایع کشور برای انتقال صدا، تصویر و داده بطور وسیع استفاده می‌شود.
با توجه به نیاز شبکه های ارتباطی کشور به سیستم­های انتقال مایکروویو پهن باند، گروه ارتباطات رادیویی پژوهشگاه ICT در ادامه فعالیت­های خود در خصوص کسب دانش فنی و بومی سازی سیستم­های انتقال مایکروویو پهن باند، طراحی و ساخت سامانه رادیوهای مایکروویو پرظرفیت را نیز آغاز کرده است.
در این زمینه نیز مشارکت با شرکتهای توانمند داخلی درخصوص بومی سازی و ساخت این سامانه رادیوهای مایکروویو در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا