سبک‌ترین دوچرخه برقی جهان با وزن ۱۱ کیلوگرم (+عکس)

بخش اعظم کاهش وزن این دوچرخه به استفاده از فیبر کربنی در لاستیک‌ها، دوشاخه اصلی، صندلی و فرمان مربوط می‌شود.

موبنا – شرکت آلمانی «کوبوک» که از بزرگترین تولیدکنندگان دوچرخه‌های الکترونیکی در جهان محسوب می‌شود همواره روی طرح‌های مینیمالیستی تاکید داشته است. نیمی از دوچرخه‌های ساخت این شرکت با ظاهر دوچرخه‌های دنده‌ای ساخته می‌شوند و تا با عملکرد آنها آشنا نشوید، متوجه نخواهید شد که این دوچرخه الکتریکی است. در نمایشگاه «یوروبایک ۲۰۱۸» که به تازگی برگزار شد، این شرکت از یک دوچرخه برقی جدید با توان ۵۰۰ وات رونمایی کرد که تنها ۱۱ کیلوگرم وزن دارد و از این نظر آن را سبک‌ترین دورچرخه الکتریکی جهان می‌نامند.

این محصول «کوبوک وان ای‌سایکل» نام دارد که در اصل طراحی مجدد و به‌روزرسانی شده دوچرخه دیگری است که سال ۲۰۱۳ میلادی در نمایشگاه یوروبایک جایزه بهترین دوچرخه را از آن خود کرد. بخش اعظم کاهش وزن این دوچرخه به استفاده از فیبر کربنی در لاستیک‌ها، دوشاخه اصلی، صندلی و فرمان مربوط می‌شود. این مسئله به آن معنی است که بدنه اصلی دوچرخه از جنس آلومینیوم ۷۰۲۰ ساخته شده است که مشابه آن را در دوچرخه‌های مشابه هم مشاهده می‌کنید.

سبک‌ترین دوچرخه برقی جهان با وزن ۱۱ کیلوگرم (+عکس)

برای این دوچرخه فوق سبک سیستم انتقال قدرت زنجیری در نظر گرفته شده است و در کنار آن سیستم «گِیتس کربن درایو» که در اصل یک کمربند کربنی تقویت‌کننده قدرت است نیرو را انتقال می‌دهد و بدون هرگونه روغن کاری، بدنه دوچرخه را همواره تمیز نگه می‌دارد و البته این سیستم به صورت مستقیم به موتور برقی «آنسمان» متصل است. این موتور می‌تواند به صورت مستمر توانی معادل ۲۵۰ وات تولید کند، ولی این امکان فراهم شده است که توان موتور در صورت لزوم تا ۵۰۰ وات هم افزایش یابد.

شرکت کوبوک این دوچرخه را به گونه‌ای طراحی کرده است که شکل ظاهری آن با دوچرخه‌های معمول هیچ تفاوتی ندارد و بنابراین باتری در بدنه دوچرخه پنهان شده است تا در نهایت فرد بتواند یک دوچرخه سبک و کاربردی در اختیار داشته باشد. شما برای شارژ این دوچرخه نیاز ندارید باتری را از بدنه خارج کنید. در عوض یک سیستم شارژ مغناطیسی در نظر گرفته شده است که دوچرخه به کمک آن به سیستم برق شهری متصل می‌شود و انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. ظرفیت باتری ۳۵۰ وات-ساعت است و بنابراین شما به کمک آن می‌توانید مسافتی معادل ۸۰ کیلومتر را بپیمایید.

هنوز قیمت نهایی و زمان ورود این دوچرخه به بازار اعلام نشده است. با این وجود پیش‌بینی می‌شود این محصول قیمت بالایی نداشته باشد. پیش از این مدل «کوبوک وان سوهو» با قیمت ۵۵۲۰ دلار در بازار عرضه شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا