ایجاد جنگل عمودی در آپارتمان‌های ایتالیایی (+عکس)

یک معمار خلاق ایتالیایی به نام استفانو بوئری دست به راه اندازی و طراحی جنگلی عمودی در مجموعه آپارتمان هایی در این کشور زده است.

موبنا – ایده افزودن انواع درخت و پوشش گیاهی به آپارتمان ها و آسمان خراش ها پدیده تازه ای نیست و قبلا توسط همین معمار در سوئیس و فرانسه و چین هم آزمایش شده است.
اما در تازه ترین اقدام در این زمینه وی به کشور محل تولد خود بازگشته تا یک جنگل بزرگ عمودی در حاشیه یک رودخانه تاسیس کند و چشم اندازی زیبا را برای ساکنان این محله فراهم کند.
طرح یادشده Cà delle Alzaie نام دارد و در شمال ایتالیا اجرا خواهد شد. در بالکن و فضای باز هر یک از این آپارتمان ها مقداری خاک باکیفیت و غنی شده برای کاشت درخت وگیاهان مختلف در نظر گرفته خواهد شد.

ایجاد جنگل عمودی در آپارتمان‌های ایتالیایی (+عکس)

قرار است سه ساختمان هفت طبقه در کنار یکدیگر به همین شیوه احداث شوند. آپارتمان های این ساختمان ها دوخوابه و سه خوابه خواهند بود. جاگذاری پنجره های این آپارتمان ها هم به گونه ای خواهد بود که هم حریم شخصی افراد حفظ شود و هم در مصرف انرژی صرفه جویی گردد.
کاشت درخت و گیاهان مختلف در آپارتمان ها باعث جذب بیشتر دی اکسیدکربن و تولید اکسیژن مورد نیاز انسان ها هم خواهد شد. پیش بینی می شود در مجموع ۱۲۰ درخت و ۴۰۰ بوته گیاه در آپارتمان های یادشده کاشته شود. از این طریق سالانه بیش از ۲.۷ تن اکسیژن تولید خواهد شد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا