حفره امنیتی در شبکه‌ اجتماعی حریم خصوصی کاربران را نقض کرد

محققان از یک آسیب‌پذیری جدید امنیتی در شبکه اجتماعی تامبلر خبر داده‌اند که امکان دسترسی و سرقت اطلاعات کاربران را به هکرها می‌دهد.

موبنا – این روزها که آسیب‌پذیری‌های متعدد در اپلیکیشن، نرم افزار و شبکه‌های اجتماعی مختلف، اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران را به شدت تهدید می‌کند، بسیاری از محققان و پژوهشگران امنیتی با تلاش برای کشف این حفره‌های امنیتی سعی دارند که علاوه بر مطلع ساختن کاربران، شرکت‌های توسعه دهنده و غول‌های تکنولوژی مربوطه را موظف می‌سازند تا با ارائه سازوکارهای جدید و به روزرسانی‌های نرم‌افزاری مشکلات مربوطه را برطرف سازند و به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک کرده و احترام بگذارند.
گزارش های منتشر شده از سوی وب سایت هکرنیوز حاکی از آن است که پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی جدید قادر خواهند بود به اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی تامبلر (tumblr) نفوذ و دسترسی یابند.
شبکه اجتماعی تامبلر ضمن عذرخواهی از بروز چنین مشکلی برای کاربران، با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرده است که این آسیب‌پذیری کشف شده امکان چندان زیادی به هکرها نمی‌دهد، بنابراین لزومی ندارد کاربران نگران افشای اطلاعات خصوصی‌شان باشند.
این شبکه اجتماعی در کنار کارشناسان امنیتی در ادامه به کاربران این شبکه اجتماعی توصیه کرده‌اند که هر چه سریعتر گذر واژه‌های حساب کاربری خود را تغییر دهند تا احتمال نفوذ و دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا