فیس‌بوک از علت سرقت اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر می‌گوید

فیس‌بوک بر این باور است که هکرها به منظور ساخت تبلیغات، فریب کاربران و کسب درآمد اطلاعات کاربران این شبکه‌اجتماعی را ربوده‌اند.

موبنا – با توجه به آنکه اخیرا اخبار جدیدی منتشر شد که بار دیگر نشان‌دهنده حمله سایبری هکرها به حساب‌های کاربری بیش از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک بود، خیل عظیمی از کاربران این شبکه اجتماعی از این‌که مبادا خود نیز یکی از قربانیان این حمله سایبری و هک گسترده در فیس بوک بوده‌اند، ابراز نگرانی کردند و از فیس بوک در خصوص سهل انگاری و کم کاری در قبال محافظت از اطلاعات شخصی شان شکایت کردند.
تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک درگیر بزرگ‌ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد، چراکه اخبار بسیاری مبنی بر همکاری فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس‌بوکی منتشر شد. گزارش‌های منتشره نشان می‌داد که اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.
به نظر می‌رسد که کابوس ترسناک و سریال ادامه‌دار رسوایی‌های فیس‌بوک تمامی ندارد و باری دیگر در هفته‌های پیش گزارش‌هایی منتشر شد که این شرکت را وادار کرد به موضوع جدید دسترسی هکرها به اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوکی اقرار و اعتراف کند.
حالا وال استریت ژورنال به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که به عقیده فیس‌بوک، اسپمرها و هکرها قصد داشتند با نفوذ به اطلاعات کاربران فیس بوک، تبلیغاتی را ساخته و با آن کاربران را فریب دهند و از این طریق درآمد هنگفتی را به جیب بزنند.
فیس‌بوک در بیانیه اخیرش خاطرنشان کرده است که هکرها و مجرمان سایبری در طی یک عملیات خرابکارانه به اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیس بوکی نفوذ و دسترسی پیدا کرده‌اند که این اطلاعات شامل سن، جنسیت، محل زندگی و سکونت، وضعیت تاهل، زبان، مذهب، شغل و تحصیلات نیز می‌شده است.
فیس‌بوک همچنین تاکید کرده بود که کاربران سایر اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های تحت مالکیت فیس‌بوک نظیر اینستاگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر تحت تاثیر این حمله سایبری گسترده قرار نگرفته‌اند و خاطرنشان کرده است که این کاربران باید خیالشان بابت امنیت اطلاعات‌شان آسوده باشد.
بر اساس این گزارش، فیس‌بوک بر این باور است که این هکرها قصد دارند با جمع‌آوری این اطلاعات یک شرکت در حوزه بازاریابی و مارکتینگ دیجیتال تاسیس و راه‌اندازی کنند.
فیس‌بوک همچنین در جایی دیگر خاطرنشان کرده است که این حملات سایبری بعید است به انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا مرتبط باشد.
البته همزمان با این اظهارات، فیس‌بوک همکاری خود را با پلیس فدرال آمریکا (FBI) نیز آغاز کرده است اما هنوز هیچ نتیجه‌ای به صورت همگانی از این همکاری منتشر نشده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا