شبکه اجتماعی تیک توک ۵۰۰ میلیون نفری شد

تعداد کاربران اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی تیک توک / TikTok از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشت.

موبنا – تنها پس از گذشت ۲ سال از ظهور پلتفرم ویدئویی چینی تعداد کاربرانش ۵۰۰ میلیونی شد که نیمی از آن‌ها خارج از چین هستند.
کاربران این شبکه معروف به Douyin یا تیک توک با به اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه از زندگی روزانه و … کاربران زیادی را دور خود جمع کرده‌اند.
تیک توک توسعه‌یافته توسط استارتاپ مستقر در پکن به نام ByteDance با وجود شبکه‌های بزرگ چینی مانند وی چت(تنسنت)، سینا (ویبو) و یوکوی علی‌بابا، توانسته با چهره‌ای بین‌المللی پلتفرم خود را به اثبات برساند و به گفته «رندی نلسون» از «سنسور تاور» درحالی‌که درصحنه بین‌الملل نیز فیس‌بوک، توئیتر و اسنپ چت توانسته‌اند تحت عنوان اپلیکیشن‌های غربی، شماره یک شوند، حضور یک اپ شرقی حائز اهمیت است.

شبکه اجتماعی تیک توک ۵۰۰ میلیون نفری شد

اینستاگرام، تیک توک و ویگو در فهرست ۱۰ اپلیکیشن پردانلود جهان قرارگرفته‌اند و تیک توک توانسته است سرمایه‌گذاران خارجی ازجمله سافت بنک را به خود جلب کند و حالا ارزشش از ۲۰ میلیارد دلار سال گذشته به ۷۵ میلیارد دلار رسیده و استارتاپ ByteDance بعد از اوبر از موفق‌ترین استارتاپ‌های جهان شود.
کمپانی ByteDance خود را یک کمپانی هوش مصنوعی می‌داند که از طریق یادگیری ماشین ، روابط بین کاربران را جذاب‌تر می‌کند و باعث شده تا کاربران برای دیدن ویدئوهای جدید لحظه‌شماری کنند. بر اساس حدس و گمان غیررسمی درآمد ByteDance سال گذشته بیش از ۲.۹ میلیارد دلار در چین بوده است.
«ژانگ یی مینگ» مدیر ۳۵ ساله استارتاپ ByteDance کارمند سابق مایکروسافت است که بیشتر وقت خود را به کدنویسی می‌گذراند و به‌شدت به فناوری فکر می‌کند.

 منبع: خبرآنلاین 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا