افزوده شدن قابلیت تصویر در تصویر به مرورگر کروم ۷۰

نسخه ۷۰ مرورگر اینترنتی کروم توسط گوگل عرضه شده که یکی از امکانات جذاب آن قابلیت تصویر در تصویر است که نمایش ویدئوها به شکل سیار را در حین تعویض پنجره مرورگرها ممکن می کند.

موبنا – برای فعال کردن قابلیت تصویر در تصویر برای انتقال ویدئوی در حال پخش از پنجره ای به پنجره دیگر، باید ابتدا به یک سایت پخش ویدئو مانند یوتیوب مراجعه کرده و پخش ویدئویی را آغاز کنید.
سپس دو بار بر روی ویدئوی راست کلیک کنید تا یک منوی جدید کروم فعال شود. در این منوی تازه گزینه تصویر در تصویر یا Picture in Picture را انتخاب کنید و سپس ویدئوی منتخب در یک پنجره کوچک جدید ظاهر می شود و بر روی همه پنجره های دیگر باقی می ماند.
در این حالت حتی اگر یک برنامه جدید را هم باز کنید، ویدئو بر روی این برنامه و تمامی پنجره ها باقی می ماند. برای فعال ماندن پخش هر ویدئو بر روی پنجره های مختلف نباید زبانه اصلی نمایش آن را ببندید و در این صورت نمایش ویدئو متوقف می شود. همچنین امکان انتقال و تغییر ابعاد پنجره نمایش هر ویدئو هم وجود دارد.
این خدمات از چند ماه قبل به نسخه اندرویدی کروم اضافه شده بود و در نسخه آزمایشی ۶۹ مرورگر کروم هم در دسترس بود. اما با عرضه نسخه ۷۰ کروم برای اولین بار در دسترس تمامی کاربران قرار گرفته است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا