افت شدید درآمدزایی غول تکنولوژی آمریکایی

گزارش مالی شرکت آی‌بی‌ام (IBM) در سه ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی نشان‌دهنده عملکرد ضعیف‌تر از انتظار این شرکت دارد.

موبنا – شرکت آی‌بی‌اِم (IBM) که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی، نرم‌افزار و سخت‌افزار در جهان به شمار می‌رود، یک شرکت امریکایی چندملیتی مستقر در نیویورک است که علاوه بر تولید و توسعه، ارائه‌دهنده خدماتی نظیر زیرساخت‌های لازم برای میزبانی وب، فناوری نانو و ابر رایانه نیز است.
حالا تازه‌ترین گزارش مالی منتشر شده از سوی این شرکت که نشان‌دهنده عملکرد مالی آن در سه ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی است، حاکی از آن است که آی‌بی‌ام نتوانسته است در طول این مدت آن میزانی که پیش‌بینی می‌شد، سرور و نرم‌افزارهای توسعه‌داده‌ شده خود را به فروش برساند و در این مدت سه ماهه عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته است.
بنابراین می‌توان دریافت که میزان درآمدزایی شرکت آی‌بی‌ام تحت‌تاثیر کاهش قابل ملاحظه سرورهای مین‌فریم و همچنین نرم‌افزارهای خود به شدت کاهش یافته است.
جینی رومتی – مدیرعامل شرکت آی‌بی‌ام – به تازگی اعلام کرده است که باتوجه به کاهش درآمدزایی‌های شرکت، باید استراتژی‌های خود را در خصوص جذب سرمایه و تمرکز بر روی توسعه محصولات متنوع و متفاوت تغییر دهیم.
وی از احتمال جذب سرمایه و تمرکز بر روی حوزه‌های جدیدی همچون خدمات و سرویس‌های ابری ( Cloud service) و همچنین توسعه سرورها و سرویس‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سخن گفت تا از میزان وابستگی به کسب و کارهای قبلی و بازار فروش سخت افزار بکاهد و درآمدزایی‌های مستقلانه خود را افزایش دهد.
کاهش درآمدهای آی‌بی‌ام در سه ماهه سوم سال جاری در حالیست که این شرکت توانسته بود فصل قبل از آن را با افزایش ۲۵ درصدی درآمد خود به پایان برساند.
این شرکت همچنین اعلام کرده است که ۶۰ درصد از درآمد خود را از بازارهای خارج از ایالات متحده آمریکا کسب کرده است که افزایش ارزش دلار در این عملکرد موفقیت آمیز تاثیرگذار بوده است.
آی‌بی‌ام همچنین در طول یک سال گذشته توانسته است ۳۹.۵ میلیارد دلار تنها از توسعه و ارائه سرویس های ابری خود کسب کرده و بدست آورده است.
مجموع درآمدهای این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱۸.۷۶ میلیارد دلار عنوان شده است که در مقایسه با پیش‌بینی تحلیلگران و کارشناسان خود این شرکت بسیار پایین‌تر و کمتر است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا