گوگل از توسعه‌دهندگان اندرویدی در اروپا حق‌امتیاز می‌گیرد

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی در اروپا برای استفاده از فروشگاه اینترنتی پلی استور حق امتیاز دریافت کند.

موبنا – پس از انکه اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را تحت تاثیر فعالیت‌های انحصار گرایانه جریمه کرد، حالا این شرکت به نظر می‌رسد که تصمیم جدیدی را در خصوص رفتار و فعالیت در کشورهای اروپایی اتخاذ کرده است و اعلام کرده که قصد دارد از این پس از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی برای استفاده از پلت‌فرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور حق امتیاز دریافت کند.
چندی پیش بود که اتحادیه اروپا گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری پنج میلیارد دلار جریمه کرد. مقامات اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام کردند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس‌ها و اپلیکیشن خود در کنار سیستم‌عامل اندروید، از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنت از خدمات و سیستم‌های عامل شرکت‌های رقیب خود جلوگیری بعمل آورده است.
البته این نخستین باری نبود که گوگل از سوی اتحادیه اروپا جریمه می‌شد بعنوان مثال، این غول تکنولوژی آمریکایی سال گذشته بود که به دلیل اولویت دادن به سرویس‌های توسعه داده شده خود در مقایسه با سایر رقبا در نمایش سایت‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل، ۲.۷ میلیارد دلار جریمه شد.
به همین دلیل تحلیلگران و کارشناسان بسیاری برآورد و اعلام کرده بودند که احتمالا گوگل تغییر و تحولات عظیمی را در پلتفرم و سرویس‌های خود ایجاد خواهد کرد تا به جبران خسارات در اتحادیه اروپا بپردازد.
حالا به نظر می‌رسد که پیش بینی آن دسته از تحلیلگران درست از آب درآمده است و گوگل قصد دارد از شرکت‌های توسعه دهنده برنامه‌های اندرویدی بابت استفاده آنها از پلت‌فرم گوگل پلی استور حق امتیاز بگیرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا