یک شرکت آمریکایی، هواوی را به سرقت فناوری‌هایش متهم کرد

یکی از تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی در آمریکا به تازگی مدعی شده است که شرکت چینی هواوی قصد داشته برخی از فناوری‌های این شرکت را به سرقت ببرد.

موبنا – CNEX یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که در زمینه تولید و توسعه قطعات الکترونیکی و نیمه هادی در ایالات متحده آمریکا فعالیت می کند. این شرکت به تازگی مدعی شده است که هواوی مدتهاست درصدد سرقت برخی از مهم ترین فناوری‌ها و دستاوردهای ما بوده است. این شرکت پیشتر در سال گذشته میلادی نیز هواوی را به چنین موضوعی متهم کرده بود.

از آنجایی که شرکت‌های چینی تکنولوژی نظیر هواوی و ZTE سال گذشته به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، تحت‌تاثیر احتمال شنود و جاسوسی از مقامات کاخ سفید و همچنین سایر آمریکایی‌ها از فعالیت در این کشور پهناور منع شدند و پنتاگون نیز فروش گوشی‌های چینی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام کرد، حالا به نظر می‌رسد که این غول‌های تکنولوژی چینی به شدت درصدد ورود به بازار ایالات متحده هستند چراکه بخش بزرگی از سهم بازار فروش محصولاتشان را از سال گذشته از دست داده اند و ضرر و زیان های قابل توجهی را متحمل شده‌اند.

حالا به تازگی بر اساس ادعای CNEX Labs که دفتر اصلی آن در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده مستقر و واقع شده است، چینی‌ها قصد سرقت و دست‌برد به جدیدترین فناوری و دستاوردهای مهندسان و متخصصینش را داشته اند تا بتوانند حق مالکیت معنوی نوآوری و فناوری‌های این شرکت را به نام خود به ثبت برسانند.

وال‌استریت ژورنال در گزارش اخیر خود همچنین نوشته است که ادعاهای مطرح‌شده در مورد سرقت حق مالکیت معنوی فناوری‌های CNEX توسط هواوی، در حقیقت ادامه همان پرونده‌ای است که سال قبل هواوی علیه CNEX به دادگاه تحویل داده بود.

سال گذشته این هواوی بود که از این شرکت امریکایی به دلیل اتهام در مورد سرقت برخی از فناوری‌های جدیدش شکایت کرد و همین موضوع نیز موجب قطع همکاری و اخراج ۱۴ نفر از کارکنان این شرکت چینی شد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا