نخستین پهپاد جهان که روی آب فرود می‌آید (+عکس و فیلم)

این پهپاد قادر است تا شعاع ۳۰ کیلومتری از دستگاه کنترلی دور شود و همچنین اگر امواج رادیویی را از دست بدهد، به صورت خودکار به محلی که از آن پرواز کرده برمی‌گردد.

موبنا – پهپادهای نقشه‌برداری با بال‌های ثابت پس از آنکه پس از آنکه در یک منطقه مشخص پرواز کردند و ماموریت خود را به پایان رساندند، روی زمین فرود می‌آیند. با این حال آیا به نظر شما این امکان وجود دارد که پهپادها بتوانند روی آب هم فرود بیایند؟ پهپاد جدید ساخته شده در شرکت «آئرومائو» که با نام «آئرومَپر تالون آمفیبیوس» شناخته می‌شود این قابلیت را فراهم می‌کند.

 

 

این پهپاد که به صورت کاملا ضدآب ساخته شده است به صورت دستی از ساحل یا روی پرواز خود را آغاز می‌کند و هر بار که باتری آن به صورت کامل شارژ می شود، می‌تواند به مدت دو ساعت پرواز کند. پرواز این پهپاد می‌تواند به صورت هوشمندانه و خودکار انجام شود یا اینکه کاربر با دستگاه کنترل از راه دور، کنترل آن را در دست گیرد. این پهپاد قادر است تا شعاع ۳۰ کیلومتری از دستگاه کنترلی دور شود و همچنین اگر امواج رادیویی را از دست بدهد، به صورت خودکار به محلی که از آن پرواز کرد برمی‌گردد.

نخستین پهپاد جهان که روی آب فرود می‌آید (+عکس و فیلم)

زمانی که این پهپاد پرواز می‌کند دوربین ویژه خود که به سمت زمین تنظیم شده است را فعال می‌کند. این دوربین به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است و قادر است تصاویر ویدیویی را با کیفیت ۴ هزار پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه تهیه کند و بر فراز دریا، دریاچه یا ساحل این تصاویر را ارایه دهد. تصاویر ویدیویی از این پهپاد به صورت آنی و لحظه به لحظه تا شعاع ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری مخابره می‌شود و با این وجود اگر فرد یک آنتن پارابولیک در اختیار داشته باشد، می‌تواند این تصاویر را تا شعاع ۴۰ کیلومتری از پهپاد دریافت کند. خریداران این دستگاه منحصر به فرد همچنین می‌توانند دوربین دیگر در قسمت جلوی آن را در اختیار بگیرند تا تصویر را روی سوژه مورد نظر خود قفل کنند.

نخستین پهپاد جهان که روی آب فرود می‌آید (+عکس و فیلم)

زمانی که ماموریت پهپاد بدون سرنشین به پایان می رسد، قادر است به صورت خودکار روی آب فرود بیاید. شرکت سازنده ادعا می‌کند این تنها پهپاد عمومی در جهان محسوب می‌شود که چنین قابلیتی دارد و البته فرود آن با چتر در زمین‌های خشکی هم میسر است.

طول بال این پهپاد ۲ متر محاسبه می‌شود و وزن آن ۳.۶ کیلوگرم است. پهپاد هوشمند آبی می‌تواند با حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت پرواز کند و بدنه آن از جنس فیبرهای فشرده کربنی ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا