دسترسی هکرها با iOS.۱۲ به اطلاعات شخصی کاربران آیفون

محققان امنیتی به تازگی از یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iOS.۱۲ خبر داده‌اند.

موبنا – این روزها که حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی از اهمیت خاصی برخوردار شده است، محققان و پژوهشگران امنیتی با تحقیقات خود سعی دارند تا کاربران و همچنین شرکت‌های تکنولوژی را از وجود چنین آسیب‌پذیری‌های خطرناکی که حریم خصوصی و اطلاعات مالی و شخصی آنها را تهدید می‌کند، مطلع و باخبر سازند.

حالا به تازگی یکی از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری دریافته و اعلام کرده است که در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل آی‌اواس (iOS.۱۲) یک ضعف امنیتی و آسیب پذیری جدید وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به تصاویر شخصی ذخیره شده در گوشی‌های آیفون مجهز به iOS.۱۲ و همچنین شماره تماس مخاطبین گوشی دسترسی پیدا کنند.

خوزه رودریگز بعنوان یکی از پژوهشگران فعال در این حوزه که سرپرست این گروه از محققان امنیتی است، خاطرنشان کرده است که هکرها قادر خواهند بود به راحتی با استفاده از این آسیب پذیری موجود در سیستم عامل iOS.۱۲ به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند و کاربران موردنظر خود را مورد حمله سایبری قرار دهند.

وی در ادامه سخنانش همچنین عنوان کرد که شرکت اپل بعنوان توسعه‌دهنده سیستم‌عامل iOS باید هرچه سریع‌تر به برطرف کردن این مشکل بپردازد تا هکرها نتوانند هیچ گونه دسترسی به آلبوم تصاویر و شماره تماس‌های ذخیره شده در قسمت مخاطبان گوشی قربانیان داشته باشند.

البته پیشتر نیز اخبار و گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می‌داد هکرها با استفاده از یک باگ موجود در گوشی‌های آیفون می‌توانستند به تصاویر شخصی کاربران و قربانیان دسترسی پیدا کنند.

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا