سونی یک “نخستین” را به جهان معرفی کرد! (+عکس)

این دستگاه نخستین دوربین دیجیتالی خانگی در جهان محسوب می‌شود که امکان زوم اپتیکال ۲۸ برابری را در اختیار کاربران می‌گذارد و از این نظر هیچ رقیبی در جهان برای آن وجود ندارد.

موبنا – دوربین‌های نصب شده در گوشی‌های هوشمند هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند و بنابراین تردیدی نیست که در آینده نیازی به حمل دوربین‌های دیجیتالی خانگی نخواهد بود. با این وجود شرکت سونی معتقد است که هنوز هم کاربران برای عکاسی بهتر و باکیفیت‌تر می‌بایست دوربین اختصاصی در اختیار داشته باشند. این شرکت محصول جدیدی با نام «سایبر-شات اچ‌ایکس۹۹ تراول زوم» عرضه کرده است که از آن به عنوان کوچک‌ترین دوربین مسافرتی جهان مجهز به بالاترین قابلیت زوم یاد می‌کنند.

دوربین «سایبر-شات اچ‌ایکس۹۹» به لنز «زایس واریو-سونار» ۲۴-۷۲۰ میلیمتری است که قابلیت تثبیت تصویر هنگام عکاسی در حالت تکان خوردن دوربین را هم شامل می‌شود. طول، عرض و ضخامت دوربین به ترتیب ۱۰۲، ۵۸۰۱ و ۳۵.۵ میلیمتر و وزن آن همراه با باتری و کارت حافظه ۲۴۲ گرم محاسبه می‌شود.

سونی یک "نخستین" را به جهان معرفی کرد! (+عکس)

داخل این دوربین کوچک و دستی یک حسگر ۱/۲.۳ اینچی «اکسمور آر سی‌ام‌او‌اس» وجود دارد که امکان تصویربرداری با کیفیت ۱۸.۲ مگاپیکسل را فراهم می‌کند. موتور پردازنده تصویری دوربین هم از نوع «بیونز ایکس» است که در نهایت به دوربین «اچ‌ایکس۹۹» امکان می‌دهد ظرف ۰.۰۹ ثانیه فوکوس کند با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه به صورت مستمر عکاسی کند.

سونی یک "نخستین" را به جهان معرفی کرد! (+عکس)

این دوربین به یک سیستم دستیار مجهز شده است که به عکاس امکان می‌دهد به سرعت و به صورت موقت بزرگنمایی مورد نظر خود را انجام دهد تا جزییات بیشتری را در مقابل لنز نمایان کند. این قابلیت به گونه‌ای ارایه شده است که اگر شما قصد داشته باشید در حرکت با سرعت بالا از یک منظه عکس‌های تله‌فوتو بگیرید، به بهترین شکل این کار را انجام دهید.

برای این دوربین دیجیتالی دستی صفحه نمایش ۲.۹۵ اینچی در نظر گرفته شده است که از قابلیت لمس برای فوکوس کردن و لمس برای شاتر دوربین پشتیبانی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند از طریق این نمایشگر و ورود به بخش «کنترل رینگ» تنظیمات مختلف دوربین را برحسب نیاز خود تغییر دهند.

سونی یک "نخستین" را به جهان معرفی کرد! (+عکس)

ولی مهم‌ترین نکته‌ای که دوربین دیجیتالی جدید سونی را نسبت به دیگر مدل‌های مشابه مجزا می‌کند، قابلیت زوم اپتیکال آن است. این دستگاه نخستین دوربین دیجیتالی خانگی در جهان محسوب می‌شود که امکان زوم اپتیکال ۲۸ برابری را در اختیار کاربران می‌گذارد و از این نظر هیچ رقیبی در جهان برای آن وجود ندارد.

دوربین جدید سونی همچنین فناوری‌های ارتباطی از جمله وای-فای و بلوتوث ۴.۱ را در خود جا دده است تا امکان انتقال بی‌سیم تصاویر یا به اشتراک گذاری آن روی اینترنت فراهم شود. دوربین ژاپنی «سایبر-شات اچ‌ایکس۹۹» قرار است نوامبر امسال با قیمت ۴۵۰ دلار وارد بازار جهانی شود و البته اگر قرار است به صورت حرفه‌ای عکاسی کنید و از قابلیت‌های بزرگنمایی لذت ببرید، می‌تواند جایگزین مناسب برای دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند شما محسوب شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا